Binnen zijn strategisch plan, gedreven door een grote focus op de klant, werkt Bergé Auto sinds kort aan de implementatie van een eigen distributie- en mobiliteitsecosysteem, in tijden van een hele transformatie van de industrie om in te spelen op de uitdagingen die de maatschappij vraagt, zoals het bereiken van een meer duurzame mobiliteit, betere digitalisering en een hogere energie-efficiëntie.

Astara zal de merknaam zijn van een hele reeks producten en diensten gericht op mobiliteit zoals eigendom, abonnement, B2B / B2C, en nieuwe kanalen; op zijn beurt ondersteund door een zelfontwikkeld digitaal platform dat interactie met klanten mogelijk maakt doorheen de verschillende stappen in de customer journey.

Astara integreert ook zelfontwikkelde bedrijven die gespecialiseerd zijn in de hierboven vermelde oplossingen, zoals Trive (beheersplatform voor nieuwe, gebruikte en gehuurde voertuigen), Cardive (platform voor particulieren), Fleeet (platform voor professionals) en BotOn (connected vehicle).

Sinds 1979, toen Bergé y Compañía met zijn activiteiten in de automobielsector begon onder de naam Bergé Automoción, is het bedrijf aanzienlijk gegroeid. Momenteel is het actief in 14 landen in Europa en Latijns-Amerika.

Astara verdeelt 29 automerken en heeft rechtstreeks ongeveer 2.500 mensen in dienst. Het bedrijf heeft een omzet van bijna 4 miljard euro en realiseert een verkoop van bijna 200.000 voertuigen per jaar.

Astara is voortaan dus het nieuwe merk dat zijn naam zal geven aan het succesvolle parcours van deze toonaangevende groep in distributie- en mobiliteitsdiensten.

Astara Belux (de joint venture tussen Astara en Alcopa), zal verantwoordelijk blijven voor Hyundai Belux, Suzuki Belux, Isuzu Benelux-Polen, MG Belux, SsangYong Benelux-Duitsland-Zwitserland, Maxus Belux-Duitsland-Zwitserland en Aiways Zwitserland.