Voor alle technische bijzonderheden kunnen we verwijzen naar onze kennismaking met de nieuwste Stelvio’s.  De Giulia-styling bleef dus onaangeroerd maar Mopar® heeft voor zowel de Stelvio als Giulia de personaliseringsmogelijkheden opgevoerd. Specifiek op de vernieuwde Giulia vertaalt zich dat in het gebruik van koolstofvezel op radiatorroosters, spiegelkappen, achterspoilers en bij de oplichtende deurdrempels.

Fleet modellen

Naar goed voorbeeld van de Stelvio worden ook van de vernieuwde Giulia specifieke Business-versies voorzien. Het betreft zich meteen boven de basisversie positionerende Super-uitvoeringen, die fungeren als basis voor die voor de fleetwereld bestemde Business-varianten.  Vervolgens evolueert het Giulia-gamma via de Ti-versies (Turismo Internazionale) naar de sportievere Sprint en Veloce. Specifiek voor de Giulia wordt ook een Veloce Ti uitvoering voorzien.  De vernieuwde Giulia Quadrifoglio zal in de loop van 2020 geïntroduceerd worden. 

Wielen, motoren en transmissies

De Giulia basisversie staat op op 16″-velgen, de Super-uitvoeringen – en bijgevolg ook de business-modellen – bollen op 17″ lichtmetalen velgen. De TI’s krijgen 18″-velgen gemonteerd, net als de Sprint- en Veloce’s. De Giulia Veloce Ti zal zich kunnen onderscheiden met 19″-velgen.

Het basisniveau van de vernieuwde Giulia laat de keuze tussen een 2.0-benzine (200 pk) en een 2.2-turbodiesel (136 pk) die gekoppeld aan een automaat de  achterwielen aandrijven. De Super-versies zijn daarnaast ook beschikbaar met 2.2-turbodiesels van 160 of 190 pk. Voor de Business-uitvoeringen, altijd voorzien van actieve snelheidsregelaar en compatibel met Apple CarPlay en Android Auto, zijn deze vier motorversies beschikbaar. Voor de sportievere uitvoeringen opteerde Alfa Romeo voor een benzinemotor (280 pk) en een 210 pk sterke turbodiesel (210 pk). Beide motoren worden steeds gecombineerd met 4-wielaandrijving. De vernieuwde Giulia zal over enkele weken gecommercialiseerd worden. De prijzen werden nog niet meegedeeld. 

I-Link by Leasys 

Binnen de FCA Bank Group ontwikkelt Leasys innovatieve mobiliteit diensten voor particulieren, zelfstandigen, ondernemingen en vloten. Het gaat daarbij om autoverhuur op korte, middellange en lange termijn, autodelen tussen particulieren (via U-Go) en autoabonnementen met Leasys CarCloud. Leasys is intussen actief in Spanje, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België en Nederland, heeft een park van 280.000 voertuigen en verleent mobiliteit diensten aan 70.000 klanten. 

Ook Alfa Romeo speelt in op nieuwe mobiliteit modi – meer bepaald – de groeiende populariteit van het ‘disownership’

U-Go by Leasys, gelanceerd bij de introductie van de recente Alfa Romeo Giulietta, zal ook in de vernieuwde Alfa Romeo Stelvio en Giulia worden aangeboden. Alfa Romeo speelt dus in op nieuwe mobiliteit modi – meer bepaald – de groeiende populariteit van ‘disownership’. Waarbij klanten hun producten delen wanneer ze die zelf niet nodig hebben. 

I-Link by Leasys richt zich dus op Alfa Romeo-rijders die hun wagen willen delen. Het betreft wel auto-delen binnen een kleine gemeenschap van mensen, niet met iedereen. Met maximaal tien vrienden en kennissen. Daarvoor wordt een specifieke app gebruikt , die de auto kan lokaliseren, openen, starten en vergrendelen. De eigenaar van de huuraccount (‘player’) creëert zijn eigen persoonlijke gemeenschap zoals een WhatsApp-groep. Hij kan zo de maandelijkse huurbetalingen delen met de leden van de zelf samengestelde gemeenschap (‘users’). I-Link by Leasys wordt begin 2020 gelanceerd in Italië en zal snel uitgebreid worden naar landen waar Leasys intussen actief is.