“Wij streven naar optimale klanttevredenheid”, zegt mevrouw Leroi. “Met een score van 95% tevreden klanten slagen wij hier goed in. De klant stellen wij centraal en dat betekent dat het milieu en de samenleving waarin onze klant leeft, voor ons belangrijk is en wij hieraan een positieve bijdrage willen leveren”. Autoglass Clinic is als challenger, de tweede nationale speler. Met haar nationaal en centraal aangestuurd netwerk van zelfstandige autoglasspecialisten krijg zij steeds meer gehoor bij leasingmaatschappijen, nationale wagenparken en verzekeringen. Deze organisaties willen toenemend alleen maar zaken doen met duurzame bedrijven. “Dat zijn wij en dat waren wij al, maar met het behalen van het certificaat hebben wij dit nu ook aangetoond”.

Filon: “Het klopt dat leasemaatschappijen en verzekeraars steeds vaker alleen zaken willen doen met duurzame bedrijven. Maar, dan moeten die er wel zijn. Gelukkig sluiten wij inmiddels dagelijks nieuwe bedrijven aan, dus de markt met duurzame bedrijven groeit gestaag. Het instappen van Autoglass Clinic, met maar liefst 20 Service Centra en een vijftigtal mobiele service units, is echter een hele mooie stap. Er is inmiddels in België een landelijke dekking van duurzame autoglas herstellers.”

Duurzaam Repareren begint ondertussen een stevige organisatie te worden, met verzekeraars als KBC-Verzekeringen, Ethias, Generali, Belfius en Baloise en de leasemaatschappijen Athlon, Alphabet, ALD-Automotive, Arval en KBC-Autolease. Ook de overheid (OVAM) en de consument (VAB en Touring) nemen deel aan het initiatief.