Billy Bike, het oudste platform voor elektrische deelfietsen van Brussel, stelt 300 nieuwe fietsen ter beschikking van zijn gebruikers. Het platform is sinds begin 2019 open voor alle Brusselaars, en verviervoudigde sindsdien zijn vloot fietsen: van 150 naar 600. De fietsen zijn momenteel te vinden in 14 Brusselse gemeenten. De 300 nieuwe fietsen zijn de afgelopen weken in heel Brussel verspreid en zijn vandaag beschikbaar voor Billy-gebruikers in de stad.

“Na de verdubbeling van onze vloot aan het begin van de zomer en de lancering van de vernieuwde Billy Bike, zijn we trots te kunnen aankondigen dat we 300 nieuwe Billy Bikes beschikbaar stellen aan onze gebruikers. Onze vloot telt nu 600 fietsen, vier keer meer dan aan het begin van het jaar. Op die manier willen we meer mensen in Brussel motiveren om de stap te zetten naar een groene en 100% Belgische mobiliteitsoplossing. Met 600 fietsen op straat, garanderen we dat onze gebruikers steeds een Billy in hun buurt kunnen vinden”, zegt Pierre de Schaetzen, medeoprichter van Billy Bike.

Toegankelijkheid

De 300 nieuwe fietsen die nu uitgerold worden, zijn de gloednieuwe Billy-modellen. Het platform heeft bij de ontwikkeling van dit nieuwe model veel aandacht besteed aan de feedback van zijn gebruikers. De fietsen zijn onder meer kleiner en lichter, hebben handremmen in plaats van een terugtraprem, en een zadel dat eenvoudig met één hand versteld kan worden.

Tijdens de zomermaanden werkte Billy Bike ook nauw samen met Drivy, ’s werelds grootste deelplatform voor wagens, en bood het zijn fietsen elke zondag één dag volledig gratis aan aan alle gebruikers.

“Eén van de grootste uitdagingen van de deelmobiliteit is toegankelijkheid. Door onze vloot en onze aanwezigheid in Brussel verder te ontwikkelen, willen we zoveel mogelijk mensen toegang geven tot duurzame mobiliteitsopties. We merken dat de vraag hiernaar zeer groot is in Brussel, en we willen er dan ook alles aan doen om ervoor te zorgen dat fietsen en deelmobiliteit verankerd geraken in het Brusselse DNA”, besluit Pierre de Schaetzen.