Advertisement
Gepubliceerd op 19 November 2020 om 14h48
Door Damien Malvetti

Cardoen start met online autoverkoop, inclusief 100% retourrecht en thuislevering!

Online retail zit in de lift, en dat geldt niet alleen voor voeding, boeken en kledij. Uit een recente studie* blijkt dat 1 consument op 3 nu meer geneigd is om online een wagen aan te kopen in vergelijking met voor de coronacrisis. Autosupermarktketen Cardoen start daarom met de online verkoop van wagens. Net als bij andere online bestellingen, wordt het voertuig aan de deur geleverd en krijgen consumenten 14 dagen bedenktijd. Niet tevreden? Dan betaalt Cardoen het aankoopbedrag en zelfs de inschrijvingskosten van de wagen voor 100% terug.

Door de coronacrisis bestellen we steeds vaker onze boodschappen, boeketjes bloemen of kerstcadeaus online. Opvallend is dat ook de vraag voor het online aankopen van wagens stijgt. Uit een studie* blijkt dat maar liefst 1 consument op 3 (31%) meer geneigd is om nu online een auto aan te schaffen in vergelijking met voor de pandemie.

Nieuwe auto geleverd aan de voordeur

Ook Cardoen merkt die trend op in hun verkoopcijfers. Meer en meer klanten gaan online op zoek naar een wagen. Wim Bruggeman, co-CEO Cardoen legt uit: “Na de eerste lockdown merkten we dat de consument er steeds meer en meer naar verlangt om online een wagen te kopen. We ontvingen de laatste maanden minder bezoekers in de toonzaal (5%), en zien tegelijkertijd een forse stijging (20%) in het aantal bezoekers op onze website. Maar liefst een derde van de aankopen sinds maart vertrekt vanuit een reservatie op onze website. Sinds deze week kan je bij Cardoen ook volledig digitaal een nieuwe wagen aanschaffen.”

De huidige lockdown maakt een bezoek aan een toonzaal of een proefrit met een auto onmogelijk, maar ook nu kan je bij Cardoen terecht voor een wagen. Het hele verkoopproces verloopt van begin tot eind digitaal. Via een ruim aanbod aan foto’s en video’s maak je kennis met je favoriete voertuig en tijdens een videogesprek bespreek je met de verkoper de details. Zo krijg je van thuis uit een goed beeld van de wagen die je koopt.

Niet tevreden, geld terug

Net zoals je een paar schoenen kan retourneren, zal je bij Cardoen 14 dagen retourrecht hebben bij de online aankoop van een wagen. Daarvoor hoef je enkel een afspraak te maken en de auto naar één van de vestigingen te brengen. Als je minder dan 1.000 km met de auto reed en het voertuig schadevrij is, krijg je 100% van je aankoopbedrag terug. Meer nog, Cardoen betaalt ook de kosten voor de inschrijving van je wagen terug bij het inleveren van de sleutel en papieren.

Ivo Willems, co-CEO Cardoen: “Het retourrecht dat ondertussen zo normaal is voor producten als broeken of jassen, werd nog niet eerder voor wagens gedaan. Cardoen goes all the way! Ben je niet tevreden met de auto die je online kocht, dan krijg je gewoon je geld terug. Natuurlijk hopen we dat consumenten hun wagen omruilen voor een ander exemplaar bij Cardoen, maar daar ben je niet toe verplicht.”

Naast de aantrekkelijke verkoopsvoorwaarden ben je bij Cardoen zeker van de kwaliteit van je wagen. “Meer dan 80% van onze auto’s zijn nieuw met 0 km op de teller. Voor occasiewagens hebben we strikte normen en onze kwaliteit is steeds gegarandeerd. Klanten kunnen bij ons kiezen voor een garantieperiode van 7 jaar. Als er extra kosten zijn, draait Cardoen daarvoor op”, vertelt Ivo Willems.

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Dealers , Voertuigen

Gelijkaardige artikels