SHELL – JLR – FevMars2019

Care 4 Fleets maakt voertuiginspecties nog professioneler dankzij Drivex

Care 4 Fleets uit Vilvoorde, dat bedrijven met een eigen wagenpark in aankoop of leasing logistieke operationele ondersteuning biedt, lanceert 3 nieuwigheden. Eerst is er de hergroepering van alle activiteiten op het vlak van schaderegistratie onder de naam Drivex. Een tweede nieuwigheid is de update van ons schaderegistratiesysteem waarbij met een erg krachtige camera gekoppeld aan een smartphone voor het registreren van schades aan voertuigen en het nemen van foto’s van die schades gewerkt wordt. Een derde nieuwigheid is een nieuw online beheersplatform voor schade-inspecties. De klanten kunnen tot slot ook hun eigen normen op het vlak van schadeinspectie creëren.

Care4Fleets biedt al tien jaar tal van diensten aan, zoals de inspectie van bedrijfswagens die einde contract zijn, maar ook van voertuigen die binnen hetzelfde bedrijf van de ene naar de andere bestuurder overgaan.

Het bedrijf innoveert nu door zijn inspectieactiviteiten te hergroeperen onder een nieuwe structuur met de naam ‘Drivex‘ en het maakte van die gelegenheid gebruik om een volledig nieuw systeem voor het registreren van schades en nemen van foto’s van schades in te voeren. “Tot op heden gebruikten wij traditionele tablets voor het nemen van de foto’s en de registratie van schades,  die rechtstreeks in het schadedocument ingevoerd werden”, stelt manager Katty Blanckaert. “Het nadeel hiervan is dat de kwaliteit van de foto’s niet altijd optimaal is.

Onze Drivex schadeinspecteurs zijn altijd om zoek naar innovatie.  Vandaar dat wij nu gekozen hebben voor een systeem dat een smartphone combineert met een bijpassend Hasselbladt fototoestel. Deze hoogtechnologische combinatie biedt een veel hogere resolutie en een uitstekende lichtsterkte van de foto’s en maakte de registratie van schades met foto’s alsook de upload ervan kwalitatiever en heel eenvoudig qua toepassing.

In geval van betwisting over een schadegeval, kan de foto gemakkelijk vergroot worden. De foto’s worden op hetzelfde moment als de registratie van de schades tijdens de inspectie in het schaderapport en de online tool ingevoerd. Op het einde van de inspectie kan de bestuurder het inspectiedocument op de smartphone ondertekenen en hij ontvangt  onmiddellijk het schade inspectierapport via zijn persoonlijke e-mail.  Er zijn dan ook bijzonder weinig opmerkingen na de inspectie meer, omdat de bestuurder op voorhand weet wat hij ondertekent en dit gedetailleerd wordt besproken met hem”, aldus nog Katty Blanckaert.

Deze nieuwe technologie (smartphone met Hasselblatt camera) is gekoppeld aan een gebruikersvriendelijker onlineplatform dat met name meer gedetailleerde informatie bevat. De documenten, die veel doeltreffender zijn voor de fleetmanager, zijn ook vollediger en maken het mogelijk om meteen te weten welke schades aanvaardbaar zijn en welke niet. Daardoor wordt het doorrekenen van de schades aan de bestuurder vereenvoudigd en transparant. “De klant ontvangt bovendien een advies voor eventuele herstellingen, dat met enkele muisklikken in een herstellingsorder doorgestuurd kan worden”, gaat Katty Blanckaert verder.

Tot slot is er nog een bijkomende nieuwigheid, met name de mogelijkheid die aan klanten geboden wordt om hun eigen normen vast te leggen. “Wij werken bij de analyse van de schade uiteraard met de Renta-norm. Maar bepaalde klanten passen liever hun eigen regels toe. Vertrekkende van de Renta-norm bieden wij onze klanten daarom de mogelijkheid om hun eigen document op maat te ontwikkelen. Met deze aanpak kan de fleetmanager verschillende kosten toekennen al naargelang de verschillende categorieën van medewerkers en dat zonder zijn eigen werklast te verhogen en dit conform de geldende carpolicy. In dit geval spelen wij de rol van adviseur”, verduidelijkt Katty Blanckaert.            Wij werken op een onafhankelijke manier ten aanzien van onze klanten en hun bestuurders. Zo geven wij bijvoorbeeld in de eveneens sensibiliseringspresentaties bestemd voor de bestuurders”, vervolgt Katty Blanckaert.

Ontdek Drivex helemaal op http://www.care4fleets.be

 

Een workshop gebaseerd op uitwisseling

Op 29 juni aanstaande organiseert Care4fleets tussen 12 en 14 uur een bijzonder interessante ‘workshop’, die een dertigtal klanten en geinteresseerden de mogelijkheid zal bieden zich te verdiepen in de dagelijkse realiteit van de schade-inspecties en de verschillende soorten schades aan een voertuig. “Wij zullen hen uiteraard de theoretische kant van ons werk uiteenzetten, maar hen ook de praktische kant van de zaak tonen en hen de kans geven die uit te proberen. Kortom, het gaat om een erg gespecialiseerde opleiding die de klanten bovendien de mogelijkheid biedt om onder elkaar te oordelen of een schade belangrijk genoeg is om hersteld te worden of niet en te beslissen hoe ze poolvoertuigen of voertuigen die einde contract zijn zullen benaderen”. De uitwisseling tussen alle deelnemers is hier heel belangrijk, zegt Katty Blanckaert.

Wil U graag deelnemen aan deze workshop ? Schrijf u in via e-mail naar ‘sales@care4fleets.be’

Toon meer nieuwsjes