“Ecologie is van bij de start van ons bedrijf erg belangrijk geweest. Veel van de projecten die wij doen, gaan over het energiezuinig of zelfs energieneutraal maken van woningen. Toen het moment was aangebroken om ons wagenpark te vernieuwen, vonden we het dan ook niet meer dan logisch dat we onze diesels door alternatieve aandrijvingen zouden vervangen. Intussen hebben we in ons wagenpark al vier camionettes op CNG (Fiat Ducato) rondrijden. Die gebruiken onze arbeiders om zich naar de werven te verplaatsen. De vijf projectleiders die we in dienst hebben, kregen een Toyata Prius, een hybridewagen. Mijn collega-zaakvoerders rijden met een BMW i3 en een Tesla Model 3. Zelf rij ik momenteel nog met een benzinewagen (Mazda), maar ook die gaat er op korte termijn uit.”

De reacties bij de medewerkers op de vernieuwingen waren volgens Tim Holvoet over het algemeen positief. “Al was het vele tanken voor de arbeiders wel een aanpassing. Je kunt maar 250 kilometer rijden en het aantal CNG-tankstations is beperkt, dus je moet echt nadenken en rekenen voor je de baan op gaat. Soms komt het er gewoon op aan om creatief te zijn. Zo gebeurt het wel eens dat een van de zaakvoerders zijn elektrische wagen voor een tijdje ruilt met een hybride-exemplaar van een van de bedienden. We vinden altijd wel een oplossing.”

Tim Holvoet van bouwbedrijf Sfinx investeerde in vier camionettes op CNG.

“Het vele tanken is een aanpassing. Je moet echt nadenken en rekenen voor je de baan op gaat.”