Advertisement
Gepubliceerd op 13 October 2020 om 07h37
Door Damien Malvetti

Ciacfleet en For Farmers gaan volledig elektrisch

For Farmers laat samen met CIACfleet haar wagenpark volledig elektrisch rijden. For Farmers is een internationale voeronderneming die complete voeroplossingen biedt aan veehouderijen in België, Nederland, Duitsland, Polen en het Verenigd Koninkrijk. Duurzaamheid is een van de kernwaarden van For Farmers en daarom koos het bedrijf in België voor een integraal elektrisch wagenpark, goed voor een 30-tal wagens.

 Als het van de politiek én van de autoconstructeurs afhangt, dan is de trend richting elektrisch rijden niet meer te stoppen. Onlangs verscheen in de media nog dat vanaf 2026 alle bedrijfswagens elektrische wagens moeten zijn.

De technologische vooruitgang zal bepalen of dat kan

 In zijn meer dan 30-jarig bestaan heeft CIACfleet zich altijd geprofileerd als een onderneming die dicht bij haar klanten staat en hen begeleidt in de nieuwste evoluties. “Zuinig en groen rijden is een prioriteit binnen onze fleetaanpak”, heet het bij CIACfleet. “We geloven al een hele tijd in de evolutie naar elektrische en hybride wagens en ondersteunen daarom al enkele jaren in deze evolutie. Onlangs is deze mobiliteitsoefening afgerond met een grote bestelling van For Farmers Belgium, die enkel nog elektrische en hybride wagens wil.

 Duurzaamheid zit in het DNA van For Farmers. Met de Going Circular-aanpak wil het bedrijf bijdragen aan een productieketen van voer tot voedsel zonder verspilling en vervuiling. De vergroening van het wagenpark past daar perfect in. Ook de bestuurders die ondertussen de omschakeling gedaan hebben, zijn tevreden. Het rijcomfort is er zeker, de reikwijdte is wel nog een aanpassing. Als brijvoerspecialisten zijn ze  vaak op de baan en moeten ze vooraf goed plannen waar ze de wagen indien nodig kunnen  opladen. Momenteel zijn er nog te weinig snel-laders, maar desalniettemin zijn ze  heel tevreden om me vanaf nu milieuvriendelijk te kunnen voortbewegen.”

Elektrische wagen hebben vandaag een steeds grotere reikwijdte (400 km behoort al tot de mogelijkheden) en zijn, niet onbelangrijk voor bedrijven, fiscaal aantrekkelijk. 

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: News

Gelijkaardige artikels