SHELL

Europcar België gaat in zee met strategische partner Modalizy en stelt de Europcar Mobility Pass voor

Europcar België, onderdeel van de Europcar Groep, kondigt als een van de voornaamste spelers in de mobiliteitssector de lancering aan van de Europcar Mobility Pass, in samenwerking met Modalizy.

De Europcar Groep steunt daarvoor op de innovatieve kracht van zijn Lab, dat oplossingen uitwerkt op maat van de brede waaier aan dagelijkse of sporadische huuren autodeelbehoeften: van de traditionele wagen over gedeelde elektrische voertuigen tot elektrische scooters … In de Europese wijk plaatst de urban mobility-popup mo; – een initiatief van Beci – nieuwe oplossingen voor stedelijke mobiliteit in de kijker, met de steun van Europcar.

Vandaag gaat Europcar België nog een stap verder, met één enkele betaaloplossing voor alle mobiliteitsvormen in België, ontwikkeld door Modalizy. De samenwerking levert eens te meer het bewijs van de ambitie van de groep om wereldleider te worden in nieuwe mobiliteit.

De Europcar Mobility Pass

De Europcar Mobility Pass is een mobiliteitspaspoort dat rechtstreeks en snel toegang biedt tot alle vervoermiddelen in België. Zo moedigt de kaart de gebruikers aan om niet systematisch de auto te nemen, maar de meest geschikte keuzes te maken op basis van hun behoeften. Dat wordt makkelijk gemaakt door de bijzonder krachtige app Europcar Mobility, met geolocatie van de gebruiker en van mobiliteitsdiensten bij partners. Dankzij de app kunnen gebruikers de oplossing kiezen die het best voldoet aan hun criteria (snelheid, kosten …). De kaart kan ook gebruikt worden bij de parkeermeters die betaalkaarten aanvaarden, net als voor eventuele coworkingruimten. Bovendien vergemakkelijkt de kaart het beheer van het mobiliteitsbudget dat door bedrijven aan hun medewerkers wordt toegekend.

Modalizy vergemakkelijkt niet alleen het leven van de gebruiker, het biedt ook onbetwistbare voordelen op het vlak van kostenbeheer. De verantwoordelijke kan de kaarten van zijn medewerkers beheren en de mobiliteitsuitgaven op de voet volgen. Aan het eind van elke maand worden alle verplaatsingskosten gefactureerd. Zo kunnen klanten de btw recupereren van alle verplaatsingen waarvoor ze op één van onze partners een beroep deden1. Dankzij de oplossing van Modalizy krijgen klanten een duidelijke, leesbare factuur waarop de uitgaven gegroepeerd worden per type en per gebruiker, waardoor de verantwoordelijken (HR, boekhouding, aankoop …) de informatie krijgen die ze willen.” Verder hoeven gebruikers niet langer hun tickets bij te houden of onkostennota’s op te stellen voor beroepskosten, met een heuse tijdswinst als resultaat.

De voordelen

• Tijdswinst voor de administratie

• Meer tijd om te werken, door verplaatsingen per trein bijvoorbeeld

• Minder files, beter voor het milieu

• Beter beheer van de uitgaven en recuperatie van de btw

• Tool voor HR / Mobility managers

• Gebruiksgemak en flexibiliteit voor de medewerkers

• Aantrekkelijk mobiliteitspakket voor toekomstige medewerkers

• Meer en betere mobiliteit binnen het bedrijf

• Vereenvoudigd beheer met één enkele factuur

• Krachtige app met geolocatie van mobiliteitsdiensten

• Toekenning van een makkelijk te beheren mobiliteitsbudget per medewerker

Wie wil, kan de Mobility Pass aanvullen met de Refill-kaart, om de auto vol te tanken of op te laden.

“Met deze samenwerking zet Europcar zijn wens in de verf om zijn klanten een nog betere customer experience te bieden op het vlak van mobiliteitsoplossingen. De tevredenheid van onze klanten is en blijft immers onze hoofddoelstelling”, benadrukt commercieel en marketingdirecteur Michaêl Xhonneux.

Toon meer nieuwsjes