Met autodelen, huren in de buurt en nieuwe mobiliteit bereiden verhuurders zich voor op de toekomst. Om die aanpassingen succesvol te doen verlopen test Europcar Mobility Group het systeem Tchek om de band met zijn cliënteel, zijn verbintenissen en de keten van onderhoud en herstellingen te verbeteren. Om te beginnen zal de startup hen begeleiden bij de digitalisering en automatisering van check-in/check-outinspecties van traditionele huurpakketten. Op termijn zal het project ook worden uitgebreid naar nieuwe mobiliteitsstructuren. Zo kan de operationele efficiëntie worden verbeterd van deze oplossingen, die meer onderhoud en herstellingen zouden kunnen nodig hebben dan klassieke wagens.

“Na een tender tussen een tiental aanbiedingen hebben we Tchek gekozen om hun wendbare en servicegerichte oplossingen, hun kunstmatige intelligentietechnologie van de bovenste plank en hun internationale begeleiding voor nieuwe mobiliteitsvormen”, vertelt Vincent Blondel, Verantwoordelijke Connected Cars Europcar Mobility Group.

“Na een paar maand kunnen we bevestigen dat hun unieke check-in/check-outvergelijker betrouwbaar is en dat hij de operationele efficiëntie voor schadevaststelling heeft verdriedubbeld”, zegt Alba Fernandez, Group Head of Fleet and Network digitalization Europcar Mobility Group.

“De integratie van een digitale en autonome oplossing in een klantenparcours is een onderwerp dat complex kan zijn en we zijn bijzonder tevreden dat we deze lastige angel hebben kunnen verwijderen voor bedrijfsleiders en beheerders. We zijn zeer trots dat Europcar Mobility Group onze eerste grote partner is in de sector want we hebben dezelfde visie gemeenschappelijk: gebruikers en werknemers steeds meer tijd en rendement doen winnen door technologische knowhow te koppelen aan een foutloze service”, zo zegt Léa Chevry, medeoprichter van Tchek.