Advertisement
Gepubliceerd op 14 January 2021 om 10h46
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Alfa Romeo Stelvio langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

Sinds de update die de Stelvio begin 2020 onderging, is hij aantrekkelijker dan ooit, temeer omdat hij nog altijd prat kan gaan op een erg geslaagde look en een bijzonder vermakelijk rijgedrag. Bovendien kan deze Italiaan terugvallen op een interessantere verhouding prijs-uitrusting dan zijn concurrenten.

|
| © |

Langs buiten (rijverslag)

Alfa Romeo’s eerste SUV stamt uit 2017 en kreeg voor 2020 een update, die aan de buitenkant echter onzichtbaar bleef. De Stelvio staat op hetzelfde platform als de Giulia, maar is 6 centimeter langer en 20 centimeter hoger. Achter zijn stuur heb je dan ook een goed overzicht op het verkeer… tenminste voor je, want de coupéachtige lijnen van deze SUV hinderen het zicht naar achteren. Hoewel het dashboard bij de update voor 2020 werd opgewaardeerd, blijven enkele goedkope kunststoffen hier en daar afbreuk doen aan het kwaliteitsgevoel. Voorin zit je goed in deze SUV, maar de beenruimte voor de achterpassagiers is allesbehalve uitzonderlijk, en de middelste plaats op de achterbank is ronduit oncomfortabel. Het laadvolume stelt echter niet teleur: 525 tot 1.600 liter.

Afhankelijk van de gekozen motor is de Stelvio een achterwielaandrijver of een 4×4. Die Q4-versies vertonen een uitstekende grip, die bijdraagt tot het uiterst dynamische bochtengedrag. Met dank ook aan een schokdemping die het koetswerk mooi vlak houdt, en een direct (zij het niet bijster nauwkeurig) stuur. En het beste van al: ondanks die dynamische inborst blijft ook het comfort overeind. Klanten kunnen kiezen uit drie varianten van de 2.2-diesel, met 160, 190 en 210 pk, of voor een 2-liter-benzine van 200 of 280 pk. Top of the bill is de Quadrifoglio, die 510 pk uit zijn biturbo-V6 puurt.

 

In samenwerking met ALD Automotive en Eurofleet Consult

Een offerte van ALD Automotive? Klik hier.

Meer info over Eurofleet Consult ? Klik hier.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

  • Bestuurdersprofiel: Werknemer
  • Btw tarief: 21%
  • Niet verrekenbare btw: 65%
  • Tarief vennootschapsbelasting: 25%
  • Tarief personenbelasting: 53%
  • CO2 bijdrage: Ja
  • Voordeel alle aard: Ja
  • Datum inschrijving: 05/01/2021
  • Looptijd contract: 48 maanden
  • km/jaar: 25 000 km
  • Aanschafmethode: Operationele leasing
  • Regio van inschrijving: Brussel
  • Rijstijl: eco
  • Brandstofkaart: Ja

 

De TCO-berekening was mogelijk dankzij maandelijkse huurprijzen berekend door ALD Automotive en de Car Cost Advisor-tool ontwikkeld door Eurofleet Consult.

 

Car Cost Advisor: een webapplicatie die, rekening houdend met de autofiscaliteit, u zal toelaten om in een paar klikken, objectief en volgens uw behoeften, de juiste aandrijflijn te kiezen met opgave van de totale gebruikskosten (TCO).

 

*Over de Belasting op Inverkeerstelling en de Jaarlijkse verkeersbelasting: inschrijving als leasewagen = Brusselse regels, dus enkel op basis van het vermogen in kilowatt en het fiscale vermogen. Omdat deze modellen nagenoeg altijd krachtiger zijn dan hun evenknie met een verbrandingsmotor zijn ze op dit specifieke vlak van de fiscaliteit in het nadeel. Voor Vlaamse klanten is het aangeraden om in te schrijven in Vlaanderen, want de regels zijn daar veel interessanter voor dit type voertuigen.

 

Opties en accessoires:

  • Metaalkleur

 

*Bijschrift

  1. 21% btw Incl.
  2. Basis offerte ALD – 65% niet verrek. btw incl. Vraag een offerte aan ALD Automotive
  3. BIV en JVB zijn al inbegrepen in het voertuigbudget
  4. Het bedrag aan rente dat voor 100% aftrekbaar is, wordt geschat op 10% van de leaseprijs van het voertuig
  5. Belastingtarief verworpen uitgaven = 40%

 

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels