Advertisement
Gepubliceerd op 7 January 2021 om 16h25
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De BMW 3-Reeks langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

De 3-Reeks Touring volgt de filososfie van de vierdeurs: ook hij werd ruimer, luxueuzer en comfortabeler dan zijn voorganger. Ten opzichte van die berline boet de Touring een tikkeltje aan rijplezier in, maar de liefhebbers mogen gerust zijn: er blijft nog genoeg Freude am Fahren over. Wie daarentegen in de eerste plaats een betaalbare verhuiswagen zoekt, is hier aan het verkeerde adres.

||
|| © ||

Langs buiten (rijverslag)

Net als de vierdeurs onderging ook de breakversie van de 3-Reeks bij zijn generatiewissel in 2019 een flinke groeistuip. Nochtans is daar in de koffer niet veel van te merken: met een laadvolume van 500 liter breekt de BMW nog altijd geen records. Anderzijds werd de toegang tot de bagageruimte wel een stuk makkelijker dankzij de bredere laadopening. Voorin ziet de 3-Reeks Touring eruit als een iets compactere 5-Reeks, en hij voelt ook zo aan, dankzij de meer hoogwaardige materialen waarmee BMW zijn 3-Reeks Touring aankleedde. De ruimte op de achterbank profiteerde wél van de extra centimeters die het model groter is geworden.

Onder de motorkap schitteren de zes-in-lijns (M340i op benzine van 374 pk en 330d van 265 pk) door hun romige karakter, maar de viercilinders (320i, 330i, 318d en 320d) doen het ook al prima. Daarnaast heeft ook de Touring-variant recht op de plug-inhybride 330e, die 292 pk haalt uit de combinatie van een tweeliter-benzine en een elektromotor en 55 elektrische WLTP-kilometers uit zijn batterij haalt. Deze stekkerversie is voor ondernemingen 100 procent fiscaal aftrekbaar. Alleen slinkt het laadvolume tot 410 liter. Onderweg is de Touring minder sportief ingesteld dan de berline, de klemtoon ligt hier duidelijk meer op comfort.

 

In samenwerking met ALD Automotive en Eurofleet Consult

Een offerte van ALD Automotive? Klik hier.

Meer info over Eurofleet Consult ? Klik hier.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

  • Bestuurdersprofiel: Werknemer
  • Btw tarief: 21%
  • Niet verrekenbare btw: 65%
  • Tarief vennootschapsbelasting: 25%
  • Tarief personenbelasting: 53%
  • CO2 bijdrage: Ja
  • Voordeel alle aard: Ja
  • Datum inschrijving: 05/01/2021
  • Looptijd contract: 48 maanden
  • km/jaar: 25 000 km
  • Aanschafmethode: Operationele leasing
  • Regio van inschrijving: Brussel
  • Rijstijl: eco
  • Brandstofkaart: Ja

 

De TCO-berekening was mogelijk dankzij maandelijkse huurprijzen berekend door ALD Automotive en de Car Cost Advisor-tool ontwikkeld door Eurofleet Consult.

Car Cost Advisor: een webapplicatie die, rekening houdend met de autofiscaliteit, u zal toelaten om in een paar klikken, objectief en volgens uw behoeften, de juiste aandrijflijn te kiezen met opgave van de totale gebruikskosten (TCO).

 

*Over de Belasting op Inverkeerstelling en de Jaarlijkse verkeersbelasting: inschrijving als leasewagen = Brusselse regels, dus enkel op basis van het vermogen in kilowatt en het fiscale vermogen. Omdat deze modellen nagenoeg altijd krachtiger zijn dan hun evenknie met een verbrandingsmotor zijn ze op dit specifieke vlak van de fiscaliteit in het nadeel. Voor Vlaamse klanten is het aangeraden om in te schrijven in Vlaanderen, want de regels zijn daar veel interessanter voor dit type voertuigen.

 

Opties en accessoires:

  • Metaalkleur
  • Business Pack

 

*Bijschrift

  1. 21% btw Incl.
  2. Basis offerte ALD – 65% niet verrek. btw incl. Vraag een offerte aan ALD Automotive
  3. BIV en JVB zijn al inbegrepen in het voertuigbudget
  4. Het bedrag aan rente dat voor 100% aftrekbaar is, wordt geschat op 10% van de leaseprijs van het voertuig
  5. Belastingtarief verworpen uitgaven = 40%

 

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels