Advertisement
Gepubliceerd op 11 January 2021 om 18h01
Door Damien Malvetti
Experten gelinkt :

Fleetnieuws VMS 2021 – De Dacia Sandero langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

Door over te schakelen op een veel modernere basis komt de derde generatie van de Dacia Sandero verleidelijker voor de dag dan ooit… Akkoord, van zijn interieur word je nog altijd niet vrolijk, terwijl het motorpalet zijn beperkingen heeft, maar de prijzen blijven bijzonder scherp als je ziet wat je ervoor terugkrijgt.

||||||
|||||| © ||||||

Langs buiten (rijverslag)

De derde generatie van de Sandero stamt uit 2020 en hoeft het niet langer met Renault-afdankertjes te stellen. De nieuwkomer mag namelijk bouwen op de moderne CMF-B-architectuur die ook dient voor onder meer de Renault Clio. De proporties zijn veranderd, want de nieuwe Sandero is niet alleen iets langer en breder, maar ook lager geworden. Binnenin oogt de Sandero een stuk frisser dan zijn voorganger. De plastics blijven hard en de vormgeving vooral functioneel, maar het geheel lijkt degelijk in elkaar te zitten en heel wat nieuwe toepassingen tillen het comfort naar een hoger peil. Dacia voegt ook grotere bergvakken toe en belooft naast een grotere koffer ook meer beenruimte op de achterbank. Het laadvolume bedraagt minstens 328 liter.

Een scheurijzer is de nieuwe Dacia Sandero niet geworden, maar door het bredere spoor en de hoogwaardigere ophanging zet de rijdynamiek toch een flinke stap vooruit. Zonder aan het rijcomfort te verzaken, want het algemene compromis overtuigt, zelfs op slechte wegen. De avontuurlijke Stepway-variant gaat daarin nog een stapje verder. Dacia schrapt de dieseloptie, de nieuwe Sandero is enkel beschikbaar met een eenliter-driecilindermotor, die wordt aangeboden als atmosferische SCe 65 en als drukgevoede TCe 90, waarbij de tweede voelbaar meer reserve heeft. Van die TCe bestaat ook een lpg-versie.

 

In samenwerking met ALD Automotive en Eurofleet Consult

Een offerte van ALD Automotive? Klik hier.

Meer info over Eurofleet Consult ? Klik hier.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

  • Bestuurdersprofiel: Werknemer
  • Btw tarief: 21%
  • Niet verrekenbare btw: 65%
  • Tarief vennootschapsbelasting: 25%
  • Tarief personenbelasting: 53%
  • CO2 bijdrage: Ja
  • Voordeel alle aard: Ja
  • Datum inschrijving: 05/01/2021
  • Looptijd contract: 48 maanden
  • km/jaar: 25 000 km
  • Aanschafmethode: Operationele leasing
  • Regio van inschrijving: Brussel
  • Rijstijl: eco
  • Brandstofkaart: Ja

 

De TCO-berekening was mogelijk dankzij maandelijkse huurprijzen berekend door ALD Automotive en de Car Cost Advisor-tool ontwikkeld door Eurofleet Consult.

 

Car Cost Advisor: een webapplicatie die, rekening houdend met de autofiscaliteit, u zal toelaten om in een paar klikken, objectief en volgens uw behoeften, de juiste aandrijflijn te kiezen met opgave van de totale gebruikskosten (TCO).

 

 

 

*Over de Belasting op Inverkeerstelling en de Jaarlijkse verkeersbelasting: inschrijving als leasewagen = Brusselse regels, dus enkel op basis van het vermogen in kilowatt en het fiscale vermogen. Omdat deze modellen nagenoeg altijd krachtiger zijn dan hun evenknie met een verbrandingsmotor zijn ze op dit specifieke vlak van de fiscaliteit in het nadeel. Voor Vlaamse klanten is het aangeraden om in te schrijven in Vlaanderen, want de regels zijn daar veel interessanter voor dit type voertuigen.

 

Opties en accessoires:

  • Metaalkleur
  • Media Nav DAB+

 

*Bijschrift

  1. 21% btw Incl.
  2. Basis offerte ALD – 65% niet verrek. btw incl. Vraag een offerte aan ALD Automotive
  3. BIV en JVB zijn al inbegrepen in het voertuigbudget
  4. Het bedrag aan rente dat voor 100% aftrekbaar is, wordt geschat op 10% van de leaseprijs van het voertuig
  5. Belastingtarief verworpen uitgaven = 40%

 

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie
Experten gelinkt :

Gelijkaardige artikels