Advertisement
Gepubliceerd op 7 January 2021 om 16h09
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Ford Focus langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

De Focus heeft veel troeven die in dit segment van belang zijn, zoals een flinke portie rijplezier in combinatie met aardig wat comfort en degelijke motoren. Bovendien zijn de aankleding en afwerking er flink op vooruitgegaan en is er weer een sportieve ST, die zich qua temperament en rijgedrag kan meten met het kruim van de hot hatches.

||
|| © |New Volvo XC40 - exterior|

Langs buiten (rijverslag)

De vierde generatie van de Ford Focus stamt uit 2016 en wil nog altijd zo veel mogelijk rijplezier bieden zonder het comfort en de functionaliteit al te zeer te hypothekeren. Zo biedt hij meer binnenruimte zonder groter te zijn. Met 375 liter breekt de koffer geen records in deze klasse. Binnenin werd extra aandacht besteed aan de kwaliteitsindruk en aan de ergonomie. Verder is het rijplezier nog altijd intact, zowel met de halfstarre achteras van de minder krachtige modellen als met de volledig onafhankelijke achterwielophanging. De standaardophanging is al goed gedempt en tegelijk comfortabel. Optioneel is een gestuurde schokdemping verkrijgbaar en de prijslijst telt ook een hoger op zijn poten staande Active-uitvoering.

Het motoraanbod begint op benzine bij de gelauwerde 1.0 EcoBoost-driecilinder, met 100, 125 of 155 pk. De twee krachtigste versies krijgen een mildhybride ondersteuning, al komt die te vervallen wanneer je kiest voor de achttrapsautomaat. Nog een trapje hoger vinden we de 1,5-literviercilinder met 182 pk. Aan dieselzijde is er keuze tussen de 1.5 EcoBlue met 95 of 120 pk en de 150 pk sterke 2.0 EcoBlue. Sportieve bestuurders kunnen terecht bij de ST. Die bestaat als 2.0-diesel van 190 pk, maar het is natuurlijk de 2.3-benzine met 280 pk die je wilt hebben.

 

In samenwerking met ALD Automotive en Eurofleet Consult

Een offerte van ALD Automotive? Klik hier.Meer info over Eurofleet Consult ? Klik hier.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

  • Bestuurdersprofiel: Werknemer
  • Btw tarief: 21%
  • Niet verrekenbare btw: 65%
  • Tarief vennootschapsbelasting: 25%
  • Tarief personenbelasting: 53%
  • CO2 bijdrage: Ja
  • Voordeel alle aard: Ja
  • Datum inschrijving: 05/01/2021
  • Looptijd contract: 48 maanden
  • km/jaar: 25 000 km
  • Aanschafmethode: Operationele leasing
  • Regio van inschrijving: Brussel
  • Rijstijl: eco
  • Brandstofkaart: Ja

 

De TCO-berekening was mogelijk dankzij maandelijkse huurprijzen berekend door ALD Automotive en de Car Cost Advisor-tool ontwikkeld door Eurofleet Consult.

Car Cost Advisor: een webapplicatie die, rekening houdend met de autofiscaliteit, u zal toelaten om in een paar klikken, objectief en volgens uw behoeften, de juiste aandrijflijn te kiezen met opgave van de totale gebruikskosten (TCO).

 

*Over de Belasting op Inverkeerstelling en de Jaarlijkse verkeersbelasting: inschrijving als leasewagen = Brusselse regels, dus enkel op basis van het vermogen in kilowatt en het fiscale vermogen. Omdat deze modellen nagenoeg altijd krachtiger zijn dan hun evenknie met een verbrandingsmotor zijn ze op dit specifieke vlak van de fiscaliteit in het nadeel. Voor Vlaamse klanten is het aangeraden om in te schrijven in Vlaanderen, want de regels zijn daar veel interessanter voor dit type voertuigen.

 

Opties en accessoires:

  • Metaalkleur

 

*Bijschrift

  1. 21% btw Incl.
  2. Basis offerte ALD – 65% niet verrek. btw incl. Vraag een offerte aan ALD Automotive
  3. BIV en JVB zijn al inbegrepen in het voertuigbudget
  4. Het bedrag aan rente dat voor 100% aftrekbaar is, wordt geschat op 10% van de leaseprijs van het voertuig
  5. Belastingtarief verworpen uitgaven = 40%

 

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels