Advertisement
Gepubliceerd op 14 January 2021 om 08h28
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Hyundai Tucson langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

Deze nieuwe generatie van de Tucson weet de tijdgeest alweer perfect te vatten en legt de klemtonen die anno 2021 belangrijk zijn. Dat vertaalt zich in een hypergeconnecteerde uitrusting, hybride aandrijftechnologie – inclusief een stekkerversie en een heel arsenaal rijhulpsystemen. Een mooi pakket.

||
|| © ||

Langs buiten (rijverslag)

De nieuwe generatie van de Hyundai Tucson gooit het designmatig over een volledig andere boeg. Vooral de neus valt op, met zijn dagrijverlichting die geïntegreerd werd in het radiatorrooster. Qua formaat heeft die designrevolutie weinig impact: in de lengte kwam er 2 centimeter bij, waarvan 1 centimeter voor de wielbasis. Toch genieten de achterpassagiers meer beenruimte, terwijl ook het laadvolume toeneemt; dat bedraagt nu 620 liter, en 1.799 liter met de drie delen van de achterbank neergeklapt. Binnenin wordt het dashboard gedomineerd door twee schermen: eentje achter het stuur voor de instrumenten en eentje in het midden voor het infotainmentsysteem, dat bijzonder geconnecteerd is.

Aan rijhulpsystemen heeft deze SUV geen gebrek, en optioneel wordt ook een gestuurde ophanging verkrijgbaar. De basisversies van de nieuwe Tucson worden aangedreven door een 1.6 op benzine (150 pk) of diesel (115 pk), gekoppeld aan een manuele versnellingsbak en tweewielaandrijving. Beide zijn ook te krijgen met mildhybride ondersteuning (48 volt), de T-GDi dan met 150 of met 180 pk, de CRDi met 136 pk. Volledig nieuw is een zelfopladende full hybrid, die de 1.6 T-GDi combineert met een elektromotor van 44,2 kilowatt en goed is voor een gecumuleerd vermogen van 230 pk. In de loop van 2021 komt daar nog een plug-inhybride met 265 pk bij.

In samenwerking met ALD Automotive en Eurofleet Consult

Een offerte van ALD Automotive? Klik hier.

Meer info over Eurofleet Consult ? Klik hier.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

  • Bestuurdersprofiel: Werknemer
  • Btw tarief: 21%
  • Niet verrekenbare btw: 65%
  • Tarief vennootschapsbelasting: 25%
  • Tarief personenbelasting: 53%
  • CO2 bijdrage: Ja
  • Voordeel alle aard: Ja
  • Datum inschrijving: 05/01/2021
  • Looptijd contract: 48 maanden
  • km/jaar: 25 000 km
  • Aanschafmethode: Operationele leasing
  • Regio van inschrijving: Brussel
  • Rijstijl: eco
  • Brandstofkaart: Ja

 

De TCO-berekening was mogelijk dankzij maandelijkse huurprijzen berekend door ALD Automotive en de Car Cost Advisor-tool ontwikkeld door Eurofleet Consult.

Car Cost Advisor: een webapplicatie die, rekening houdend met de autofiscaliteit, u zal toelaten om in een paar klikken, objectief en volgens uw behoeften, de juiste aandrijflijn te kiezen met opgave van de totale gebruikskosten (TCO).

*Over de Belasting op Inverkeerstelling en de Jaarlijkse verkeersbelasting: inschrijving als leasewagen = Brusselse regels, dus enkel op basis van het vermogen in kilowatt en het fiscale vermogen. Omdat deze modellen nagenoeg altijd krachtiger zijn dan hun evenknie met een verbrandingsmotor zijn ze op dit specifieke vlak van de fiscaliteit in het nadeel. Voor Vlaamse klanten is het aangeraden om in te schrijven in Vlaanderen, want de regels zijn daar veel interessanter voor dit type voertuigen.

 

Opties en accessoires:

  • Metaalkleur

 

*Bijschrift

  1. 21% btw Incl.
  2. Basis offerte ALD – 65% niet verrek. btw incl. Vraag een offerte aan ALD Automotive
  3. BIV en JVB zijn al inbegrepen in het voertuigbudget
  4. Het bedrag aan rente dat voor 100% aftrekbaar is, wordt geschat op 10% van de leaseprijs van het voertuig
  5. Belastingtarief verworpen uitgaven = 40%

 

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels