Advertisement
Gepubliceerd op 17 January 2021 om 08h52
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Jaguar E-Pace langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

De E-PACE verleidt met zijn gebalde look, zijn unieke interieursfeer en zijn aangename weggedrag. En hij is er nu ook als fiscaal aantrekkelijke plug-inhybride. Alleen blijven sommige kunststofsoorten en afwerkingsdetails dit prijsniveau onwaardig.

|
| © |

Langs buiten (rijverslag)

De in 2018 gelanceerde E-PACE – niet te verwarren met de elektrische I-PACE – kreeg voor 2021 een update. Technisch maakt de E-PACE gebruik van het stalen platform van de Range Rover Evoque en Land Rover Discovery Sport, dat minder duur is dan de aluminium architectuur van de grote F-Pace. Dat betekent meteen dat de tweewielaangedreven versies voorwieltrekkers zijn. Binnenin garandeert de hoge rijhouding een uitstekend overzicht over het andere verkeer en zorgt de brede middenconsole voor een origineel tintje. Achterin is veel plek, maar de middelste passagier zit wel opgescheept met een brede aandrijftunnel.

Jaguars compacte SUV rust op een onderstel dat vrij stug is, zodat de optionele gestuurde schokdemping welkom is. In de praktijk komt deze E-Pace erg efficiënt en levendig voor de dag. De motoren zijn allemaal drukgevoed. Bij de benzines begint het gamma begint bij een 1.5-driecilinder van 165 pk, met daarboven tweeliters van 200 en 249 pk. Dieselliefhebbers kunnen terecht bij de tweeliter van 165 of 204 pk. Alleen de instapmotoren zijn er ook met voorwielaandrijving, al de rest is sowieso AWD. Dat geldt ook voor de plug-inhybride P300e, die in totaal 309 pk sterk is en op papier 55 kilometer ver belooft te komen op een volle batterij. Door zijn CO2-uitstoot van minder dan 50 g/km is deze P300e-versie bovendien (bijna) 100 procent aftrekbaar voor zelfstandigen en ondernemingen.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.

Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen.

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels