Advertisement
Gepubliceerd op 7 January 2021 om 16h30
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Peugeot 308 SW langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

Wat hij visueel belooft, maakt de 308 ook waar in de praktijk: deze Peugeot rijdt aangenaam, comfortabel en behoorlijk nauwkeurig. De ergonomie van de bestuurderspost is voor discussie vatbaar, maar de afwerking is buiten kijf. Maar Peugeot houdt er wel stevige prijzen op na…

|
| © |

Langs buiten (rijverslag)

De huidige 308 zit in de herfst van zijn carrière: de nieuwe generatie doet in 2021 haar intrede. In het interieur is het eerste wat opvalt, het PlayStation-achtige ministuurwiel. De bovenrand daarvan kan het zicht op de tellerpartij wat hinderen, maar sturen doet de 308 in elk geval prima. De auto staat strak op zijn veren, zonder ooit oncomfortabel te worden. Het comfortgevoel wordt nog versterkt door de degelijk zittende stoelen. Voorin is het plaatsaanbod goed, maar de ruimte achterin is niet meer dan gemiddeld. De bestuurderspost getuigt van kwaliteit en een strak design, maar de integratie van zowat alle bedieningsknoppen in het aanraakscherm is niet zo geslaagd. De standaarduitrusting laat amper te wensen over. De beschikbaarheid van de opties hangt daarentegen af van de gekozen versie.

Onder de motorkap vinden we de 1.5 BlueHDi-diesel, beschikbaar met 100 en 130 pk, of twee varianten van de overtuigende 1.2 PureTech, een turbodriecilinder met 110 of 130 pk. Voor échte power en sensaties moet je aankloppen bij de iconische en supersportieve GTi. Onder zijn motorkap ligt de 1.6-turbo, gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak, die in dit geval 263 pk op de voorwielen loslaat. De sportieve set-up van de GTi en het koetswerk in twee kleuren zorgen voor de finishing touch.

 

In samenwerking met ALD Automotive en Eurofleet Consult

Een offerte van ALD Automotive? Klik hier.

Meer info over Eurofleet Consult ? Klik hier.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

  • Bestuurdersprofiel: Werknemer
  • Btw tarief: 21%
  • Niet verrekenbare btw: 65%
  • Tarief vennootschapsbelasting: 25%
  • Tarief personenbelasting: 53%
  • CO2 bijdrage: Ja
  • Voordeel alle aard: Ja
  • Datum inschrijving: 05/01/2021
  • Looptijd contract: 48 maanden
  • km/jaar: 25 000 km
  • Aanschafmethode: Operationele leasing
  • Regio van inschrijving: Brussel
  • Rijstijl: eco
  • Brandstofkaart: Ja

 

De TCO-berekening was mogelijk dankzij maandelijkse huurprijzen berekend door ALD Automotive en de Car Cost Advisor-tool ontwikkeld door Eurofleet Consult.

Car Cost Advisor: een webapplicatie die, rekening houdend met de autofiscaliteit, u zal toelaten om in een paar klikken, objectief en volgens uw behoeften, de juiste aandrijflijn te kiezen met opgave van de totale gebruikskosten (TCO).

 

*Over de Belasting op Inverkeerstelling en de Jaarlijkse verkeersbelasting: inschrijving als leasewagen = Brusselse regels, dus enkel op basis van het vermogen in kilowatt en het fiscale vermogen. Omdat deze modellen nagenoeg altijd krachtiger zijn dan hun evenknie met een verbrandingsmotor zijn ze op dit specifieke vlak van de fiscaliteit in het nadeel. Voor Vlaamse klanten is het aangeraden om in te schrijven in Vlaanderen, want de regels zijn daar veel interessanter voor dit type voertuigen.

 

Opties en accessoires:

  • /

 

*Bijschrijft

  1. 21% btw Incl.
  2. Basis offerte ALD – 65% niet verrek. btw incl. Vraag een offerte aan ALD Automotive
  3. BIV en JVB zijn al inbegrepen in het voertuigbudget
  4. Het bedrag aan rente dat voor 100% aftrekbaar is, wordt geschat op 10% van de leaseprijs van het voertuig
  5. Belastingtarief verworpen uitgaven = 40

 

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels