Advertisement
Gepubliceerd op 17 January 2021 om 08h32
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Peugeot e-2008 langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

De 2008 is uitgegroeid tot een chique kleine SUV, die even aangenaam is om mee te leven als om mee te rijden. Een soort van baby-3008 dus, gezien zijn vele kwaliteiten. Maar die zijn ook nodig om een vuist te maken in dit erg competitieve segment, waar de nieuwigheden elkaar onophoudelijk opvolgen…

|
| © |

Langs buiten (rijverslag)

De tweede generatie van de 2008 kwam eind 2019 uit en kreeg bij de modelwissel een flinke groeispurt: met zijn 4,30 meter is hij bijna 15 centimeter langer dan zijn voorganger. Het interieur is dan ook bijzonder ruim – op dat vlak zit de 2008 grote broer 3008 op de hielen. Naast een sympathiek snoetje onderscheidt de kleine SUV van Peugeot zich ook met zijn bijzonder stijlvolle interieur. Daarin vinden we een multifunctioneel scherm in de plaats van de klassieke wijzerplaten achter het kleine stuurwiel, evenals een groot centraal scherm. De afwerking is bijzonder goed.

De 2008 biedt een uitstekende verhouding comfort-wegligging: hij rijdt levendig en zelfs met evenveel gemak als een 208, wat een mooie prestatie is gezien het extra gewicht en het hogere zwaartepunt. De nieuweling kan ook een semiautonome functie krijgen waarbij hij automatisch zijn rijstrook volgt en een veiligheidsafstand tot zijn voorganger behoudt.Onder de motorkap vinden we bekende motoren van de PSA-groep. De klant kan kiezen uit drie benzinedriecilinders (1.2 PureTech van 100, 130 en 155 pk) en twee diesels (1.5 BlueHDi van 100 of 130 pk), stuk voor stuk aangename motoren. De krachtigste varianten kunnen beschikken over een achttrapsautomaat.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.

Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen.

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels