Langs buiten (rijverslag)

De in 2017 gelanceerde Velar ziet eruit als een conceptcar die zo van een of ander autosalon is geplukt. Technisch is de Velar de evenknie van de Jaguar F-Pace, en de twee delen dan ook hun platform. De sfeer in het interieur is al net zo modern als het koetswerk eruitziet. Dat is voor een groot stuk de verdienste van het dashboard, waarop bijna geen enkele knop meer te vinden is – als interface doen twee schermen op de middenconsole dienst. De algemene indruk is er een van luxe en gezelligheid en de stoelen zitten uitzonderlijk comfortabel. De beenruimte achterin stelt daarentegen teleur voor zo’n grote auto.

Klanten kunnen kiezen uit verschillende motoren, gaande van een tweeliter-viercilinder tot een drie liter grote zes-in-lijn, telkens op benzine en diesel en de meeste voorzien van mildhybride ondersteuning. Sinds de update die de Velar in de herfst van 2020 kreeg, is er ook een plug-inhybride, die op een volle batterij van 17,1 kWh tot 53 kilometer ver belooft te komen volgens de WLTP-cyclus. Niet alle uitvoeringen zijn evenwel fiscaal voordelig voor professionals. Als rasechte Range Rover is de Velar zowel op als naast het asfalt in zijn element. Een gestuurde schokdemping en zelfs luchtveren zijn standaard op alle modellen. Vooral het comfort maakt indruk.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.

Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen. 

Fotogalerij