Langs buiten (rijverslag)

Om CO2-boetes van Europa te vermijden kon Suzuki wel wat hybrides gebruiken. En in plaats van de hele ontwikkelingskosten zelf te dragen, ging het merk aankloppen bij de Japanse nummer één, Toyota. Vandaar dat deze Swace verrassend bekend voorkomt: het gaat om de Corolla Touring Sports, maar dan voorzien van een lichtjes aangepaste neus waarin een eigen logo verwerkt zit. Binnenin verschillen beide modellen enkel door het merklogo op het stuur en een specifieke lay-out voor de interface. Wel biedt Suzuki deze break enkel aan in rijkelijk aangeklede topversies. De achterste inzittenden hebben voldoende plek, maar net als in de Toyota is de bank aan de harde kant. Het laadvolume bedraagt 598 liter en is handig ingericht. In het interieur is het daarentegen zoeken naar opbergmogelijkheden.

Onderweg vertoont deze break hetzelfde uitstekende weggedrag als zijn donor, zonder dat het ophangingscomfort daaronder lijdt. Suzuki koopt bij Toyota wel enkel de 1.8 Hybrid in, die wel zuinig kan zijn, maar met zijn gecumuleerde vermogen van 122 pk niet zo heel veel reserves heeft. Met als gevolg dat zijn bijzondere aandrijving (met een planeetwielstelsel) de 1.8-benzinemotor van 98 pk bij de minste belasting toch nog vrij hoog in de toeren jaagt, met alle geluidsoverlast van dien.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.

Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen.

Fotogalerij