Advertisement
Gepubliceerd op 7 January 2021 om 16h43
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Volkswagen Golf VIII langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

Je zou het hem niet nageven, maar deze Golf VIII ontketent een ware revolutie – van de digitale soort welteverstaan: de schermen die het dashboard bekleden, geven het geheel een hightech toets en ontdoen de middenconsole van alle ‘fysieke’ knoppen. Deze Golf treedt duidelijk toe tot het digitale en geconnecteerde tijdperk, en hij doet dat goed. Alleen lonken de prijzen naar die van de premiumrivalen.

||
|| © ||

Langs buiten (rijverslag)

De Golf VIII, die eind 2019 debuteerde en enkel nog als vijfdeurs bestaat, herneemt het MQB-platform van nummer VII. Met een lengte van 4,28 meter lang is de Golf tegenwoordig een van de compactste modellen in dit segment. Niettemin biedt hij nog altijd aardig wat binnenruimte, ook achterin en in de koffer. In het interieur verloopt alles nu digitaal via grote schermen, waarmee alle functies en de geconnecteerde diensten zich laten bedienen, eventueel in combinatie met spraaksturing. Fysieke knoppen zijn er vrijwel niet meer, zelfs het audiovolume of de temperatuur regel je via touchpads.

Het rijgedrag is zoals we dat kennen van de Golf: niet erg speels, maar wel veilig, sereen en comfortabel. Optioneel is een gestuurde schokdemping verkrijgbaar. Het aanbod aan benzines en diesels is bijzonder uitgebreid, met naast mildhybride varianten (eTSI) ook twee plug-inhybrides: de eHybrid en de GTE, goed voor in totaal 204 en 245 pk. Met een volle batterij van 13 kWh komt de eHybrid volgens de WLTP-cyclus tot 70 kilometer ver, bij de GTE is dat 52 kilometer. Beide uitvoeringen zijn in een zakelijke context voor 100 procent fiscaal aftrekbaar, maar boeten flink aan kofferruimte in. Houd er rekening mee dat dit model ook beschikbaar is in CNG-versie.

 

In samenwerking met ALD Automotive en Eurofleet Consult

Een offerte van ALD Automotive? Klik hier.

Meer info over Eurofleet Consult ? Klik hier.

Langs binnen (fiscaliteit)

  • Bestuurdersprofiel: Werknemer
  • Btw tarief: 21%
  • Niet verrekenbare btw: 65%
  • Tarief vennootschapsbelasting: 25%
  • Tarief personenbelasting: 53%
  • CO2 bijdrage: Ja
  • Voordeel alle aard: Ja
  • Datum inschrijving: 05/01/2021
  • Looptijd contract: 48 maanden
  • km/jaar: 25 000 km
  • Aanschafmethode: Operationele leasing
  • Regio van inschrijving: Brussel
  • Rijstijl: eco
  • Brandstofkaart: Ja

 

De TCO-berekening was mogelijk dankzij maandelijkse huurprijzen berekend door ALD Automotive en de Car Cost Advisor-tool ontwikkeld door Eurofleet Consult.

Car Cost Advisor: een webapplicatie die, rekening houdend met de autofiscaliteit, u zal toelaten om in een paar klikken, objectief en volgens uw behoeften, de juiste aandrijflijn te kiezen met opgave van de totale gebruikskosten (TCO).

 

*Over de Belasting op Inverkeerstelling en de Jaarlijkse verkeersbelasting: inschrijving als leasewagen = Brusselse regels, dus enkel op basis van het vermogen in kilowatt en het fiscale vermogen. Omdat deze modellen nagenoeg altijd krachtiger zijn dan hun evenknie met een verbrandingsmotor zijn ze op dit specifieke vlak van de fiscaliteit in het nadeel. Voor Vlaamse klanten is het aangeraden om in te schrijven in Vlaanderen, want de regels zijn daar veel interessanter voor dit type voertuigen.

 

Opties en accessoires:

  • Metaalkeur
  • Navigatiesysteem “Discover Media” (alleen op dieselversie)

 

*Bijschrift

  1. 21% btw Incl.
  2. Basis offerte ALD – 65% niet verrek. btw incl. Vraag een offerte aan ALD Automotive
  3. BIV en JVB zijn al inbegrepen in het voertuigbudget
  4. Het bedrag aan rente dat voor 100% aftrekbaar is, wordt geschat op 10% van de leaseprijs van het voertuig
  5. Belastingtarief verworpen uitgaven = 40%

 

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels