Advertisement
Gepubliceerd op 15 January 2021 om 15h21
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Volvo V90 langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

Dit originele alternatief voor de klassieke Duitse premiummodellen ziet er goed uit en pakt uit met een ruim interieur waarin het aangenaam toeven is. Zijn multimediasysteem had wat minder complex mogen zijn, maar voor de rest is deze Volvo V90 een bijzonder aangename break.

|
| © |

Langs buiten (rijverslag)

De V90 stamt uit 2016 en kreeg in 2020 een subtiele facelift. In het erg heldere, typisch Scandinavische interieur is het bijzonder aangenaam toeven, temeer omdat de stoelen uitzonderlijk comfortabel zitten. Met alle zitplaatsen in gebruik is de koffer van de V90 weliswaar 60 liter ruimer dan die van zijn berlinetegenhanger, maar niet groter dan die van zijn rechtstreekse (Duitse) concurrenten. Rijden doet deze grote break, die achteraan altijd een niveauregeling meekrijgt, comfortabel en stabiel. Liefhebbers kunnen bovendien kiezen voor een stoere Cross Country-versie, die wat hoger op zijn poten staat.

Onder de motorkap liggen alleen maar tweeliter-viercilinders, zowel op benzine als op diesel. Beide worden in de catalogus nu aangeduid met de letter ‘B’: B4, B5 en B6 op benzine, met vermogens van 197 tot 300 pk, en B4 of B5 op diesel van 197 of 235 pk. Ook zijn er twee plug-inhybrides verkrijgbaar, de T6 en de T8 Recharge, met vermogens van 340 en 390 pk. Ze hebben allebei vierwielaandrijving, net als de krachtigste benzine- en dieselvarianten. Hun batterij van 11,6 kWh maakt een reëel elektrisch rijbereik mogelijk van 40 à 50 kilometer en de CO2-uitstoot blijft onder 50 g/km, zodat deze versies fiscaal aantrekkelijk zijn voor professionals. Let wel, met te grote velgen kan dat fiscale voordeel verdwijnen.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.

Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen.

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels