Professionele verplaatsingen meer ecologisch maken, dat is de missie van de nieuwe Ford Transit Custom plug-in hybride. Visueel onderscheidt niets hem van de varianten met enkel een verbrandingsmotor, tenzij dan het klepje voor het laden. Maar onder het koetswerk schuilt totaal andere technologie.

De Transit Custom PHEV is namelijk een hybride wagen die wordt aangedreven door een elektromotor van 92,9 kW (126 pk). Wanneer de batterij leeg is, werkt een 1.0 EcoBoost-benzinemotor als ‘range extender’ zodat hij voor nog een 500-tal kilometer goed is. Deze driecilinder levert enerzijds stroom aan de elektromotor en herlaadt anderzijds de batterij, en dat tot 100 procent.

Via de L-stand van de versnellingspook is het mogelijk om de energierecuperatie bij het vertragen te versterken, terwijl de “EV Later”-modus de benzinemotor geforceerd opstart om zo voldoende elektrisch rijbereik te bewaren voor later.

Tot 56 kilometer

Een rijmodus kiezen gaat heel eenvoudig met een drukknop op de middenconsole. De modus “EV Now” laat je bijvoorbeeld gedurende maximaal 56 kilometer zuiver elektrisch rijden. Dat is dus ideaal om je bijvoorbeeld door het stadscentrum te verplaatsen. Het is ook mogelijk om een variabele modus te kiezen die zelfstandig de twee motoren op de meest efficiënte manier laat werken in functie van de noodzaak, het traject en de context.

En dat alles kan zonder afbreuk te doen aan het laadvolume. Met zijn maximale nuttige laadvermogen van 1.130 kilo en een volume van 6 kubieke meter (H1) voor de bestelwagen met korte wielbasis kan de nieuwe Transit Custom Plug-in Hybrid perfect zware ladingen vervoeren.

Met zijn uitstekende laadvermogen en zijn efficiënte aandrijflijn zal de nieuwe Ford Transit Custom Plug-in Hybrid professionele klanten weten aan te spreken die op zoek zijn naar een robuust, ruim en efficiënt voertuig maar die ook veel aandacht besteden aan hun ecologische voetafdruk.