In 2016 werd het besluit genomen om geen enkel voertuig meer te kopen met een conventionele aandrijfl ijn. Naast puur elektrische modellen wordt enkel nog cng toegelaten. “Het idee om voor elektrische aandrijving te gaan is al nobel op zich, maar wij willen nog veel verder gaan door te maken dat de elektriciteit die onze auto’s oplaadt enkel uit hernieuwbare energiebronnen komt. Sinds die beslissing is een van mijn opdrachten om een antwoord te formuleren op de twijfels van personeelsleden die denken dat het onmogelijk is om met een elektrische auto al hun professionele en persoonlijk verplaatsingen uit te doen”, zo vertelt Vincent Bellin, de ingenieur die verantwoordelijk is voor de mobiliteit.

Vincent Bellin

“Enersol bulkt van de projecten om zijn ambities te kunnen uitvoeren. Zo hebben we Neofleet ingevoerd, een systeem voor intelligent herladen, en zullen we binnenkort een grote windmolen bouwen die het bedrijf een volledige autonomie zou moeten geven voor zijn energiebehoeften, mobiliteit inbegrepen. Vandaag gebeurt 40 procent van de verplaatsingen van werknemers van Enersol op schone elektriciteit.” Vincent Bellin blijft van zijn kant carpoolingformules promoten en zijn collega’s sensibiliseren om het aantal gereden kilometers te verminderen.

Enersol Vincent Bellin
FUNCTIE Ingenieur verantwoordelijk voor mobiliteit
ACTIVITEITENSECTOR plaatsen van zonnepanelen en andere hernieuwbare energie-installaties.
PROFIEL VAN HET WAGENPARK – 31 auto’s waarvan 12 elektrisch – 4 bedrijfsvoertuigen
STERKE PUNTEN – Duidelijke doelstellingen inzake CO2-uitstoot – Reorganisatie van de werking van de onderneming in functie van de objectieven – Praktische antwoorden op de angsten van het personeel