SHELL – JLR – FevMars2019

Treintickets voor zakelijk gebruik nu ook beschikbaar via Milo-app van XXImo

XXImo heeft als één van de eerste mobiliteitskaartaanbieders een overeenkomst gesloten met de NMBS om het boeken én betalen van een treinticket te vergemakkelijken. Daardoor handelen Mobility Card-houders, met het XXImo-logo op de kaart, voortaan de volledige aankoop van hun treintickets af via XXImo’s Milo-app.

De Milo-app is een intelligente app waarmee XXImo-gebruikers hun zakelijke reis makkelijk plannen en betalen. De trein behoorde al tot het aanbod mobiliteitsmodi van XXImo, maar in tegenstelling tot de andere beschikbare vervoersmiddelen werden gebruikers na het plannen van hun trip in de Milo-app nog omgeleid naar NMBS-app voor het betalen van het ticket. Vanaf september wordt zowel het plannen als het betalen eenvoudig afgehandeld via de Milo-app. XXImo verzamelt via de applicatie alle betalingen op één handige factuur zodat onkostennota’s en facturatie aan verschillende mobiliteitsleveranciers verleden tijd zijn.

De overeenkomst maakt het voor bedrijven nog makkelijker om hun werknemers te laten profiteren van flexibele mobiliteit. Doordat werknemers niet langer worden omgeleid naar de NMBS-app, hoeven ze daar dus ook geen persoons- en kaartgegevens meer in te vullen. De Milo-app beschikt automatisch over al die informatie. “Met die tijdsbesparing nemen de NMBS en XXImo alweer een drempel weg voor werkgevers en werknemers om de bedrijfswagen wat vaker te laten staan”, zegt Patrick Bunnik, CEO van XXImo. “En dat helpt natuurlijk ook in de strijd tegen de files.”

 

Pionier in ondersteuning van mobiliteitsbudget

Patrick Bunnik: “In de kranten kan je er tegenwoordig niet meer omheen. De bedrijfswereld kreunt onder de mobiliteitsdruk en zoekt, los van de inspanningen van de overheid met betrekking tot het mobiliteitsbudget, zélf naar oplossingen om die te verlichten zonder dat de administratieve druk toeneemt. Dat zijn twee doelen die ook wij nastreven.”

Dat XXImo één van de eerste mobiliteitskaartaanbieders is die een dergelijke overeenkomst sluit met de NMBS, is geen toeval. Patrick Bunnik: “In 2011 was XXImo de allereerste speler die de Belgische bedrijfswereld een alles-in-een mobiliteitskaart aanbood voor tanken, openbaar vervoer, parkeren en veel meer. Sindsdien hebben we stap voor stap nieuwe innovaties ingevoerd, zoals onze Milo-app. Vandaag nemen we deze pioniersrol opnieuw op door als eerste een complex dossier als dit af te ronden. En datdankzij een constructieve samenwerking met de NMBS.”

De uitbreiding van diensten wordt ook beschikbaar voor de klanten van de leasebedrijven Arval, Athlon, LeasePlan en Alphabet. Ook oliemaatschappij Q8 en tankstation-uitbater MAES leveren de vernieuwde Milo-app in combinatie met oplossingen voor het mobiliteitsbudget.

Ook NMBS reageert verheugd op deze verbetering. Bart De Groote, directeur Marketing & Sales. “Dit is een belangrijke stap in onze samenwerking met XXImo, die al jaren zeer constructief verloopt. XXImo kan de trein actief promoten en de gebruikers van haar app kunnen voortaan eenvoudiger voor de trein kiezen als een snel en duurzaam vervoersmiddel tijdens hun zakenreis.”

Toon meer nieuwsjes