Citroën

Bij Citroën is het heel lichte bedrijfsvoertuigengamma aanwezig: New Berlingo Van, Jumpy, Jumper, maar ook een aantal omgebouwde versies van de Jumper HY en de Space Tourer Dubbele Cabine.

De New Berlingo Van        

Op de Citroën-stand is de grote ster de New Berlingo Van, die is verkozen tot “Van of the Year 2019”. Dit model beantwoordt aan alle wensen van professionals, met een aangepaste oplossing voor elke activiteit of gebruiksvorm: verschillende formaten, cabines, indelingen en uitrustingsmogelijkheden. Hij breidt zijn aanbod uit en biedt twee nieuwe commerciële versies: Worker en Driver. Comfort is een hoofdpunt geworden. Hij bulkt van de rijhulpsystemen terwijl er vijf motoren op het programma staan met vermogens van 75 tot 130 pk: 4 diesels en een benzine.

 

Fiat

Op de Italiaanse stand van Fiat staan meerdere bedrijfsvoertuigen, met name: de Fiorino Van Adventure, de Doblo Cargo CNG, de Ducato L3H2, L3H2 Crew Cab en L2H2 CNG, de Talento Crew Cab Squadra (een nieuwigheid) en Talento Van, en tot slot de Fiat Fullback Cross.

De Ducato

Met zijn carrière van 37 jaar en meer dan 3 miljoen klanten is de Ducato erg populair bij professionals en bedrijven. In België al zeker, bij bpost. Hij biedt 4 Multijet2-motoren: een 2.0 met 115 pk en een 2.3 met 130, 150 of 180 pk, naast een CNG-versie met 136 pk. De Ducato neemt ook het voortouw op technologisch vlak voor al zijn accessoires en hoogtechnologische inhoud. Daarnaast biedt hij niet enkel een hoog aantal afgeleiden van alle varianten, maar is hij ook verkrijgbaar in 8 verschillende volumes. En vergeet zijn zeldzaam hoog nuttig laadvermogen niet: tot 2,1 ton voor de bestelwagenversies.

 

Ford

De Fiesta Van, Transit Courrier 2018, Transit Connect 2018, Transit Custom 2018, Transit Custom Nugget Camper en Ranger Raptor zetten hun tenten op de Ford-stand op.

De Transit Custom PHEV

De innovatieve Transit Custom PHEV kiest voor een zeer vooruitstrevend hybride systeem dat een maximaal uitstootvrij rijbereik van 50 kilometer garandeert. Voor langere trips doet de 1.0 EcoBoost op benzine dienst als rijbereikuitbreider. Zijn eigenaars genieten daardoor een uitzonderlijke efficiëntie en flexibiliteit, met een totaal rijbereik van meer dan 500 kilometer. Hij is uitgerust met een compacte, watergekoelde lithium-ionbatterij die het volledige laadvolume van de standaardbestelwagen vrijwaart. De PHEV geniet ook de praktische interieurindeling van de jongste generatie van de Transit Custom, die nog wordt aangevuld met specifieke informatieschermen voor de hybride aandrijving.

 

Hyundai 

Twee lichte bedrijfsvoertuigen bij Hyundai: de gefacelifte H350 en H-1 bestelwagen en People (minibus).

Facelift voor de H-1

Voortaan wordt de H-1 standaard geleverd met een kofferklep en is hij getooid met het befaamde ‘Cascading Grille’-radiatorrooster. Bovendien is het stuur vanaf nu zowel in de hoogte als in de diepte verstelbaar. De stoelbekleding is volledig nieuw. Ook geen klein detail is dat de versies met automatische versnellingsbak tegenwoordig beschikbaar zijn met een snelheidsregelaar. De 2.5 CRDi-motor met 136 of 170 pk voldoet voortaan aan de Euro 6d Temp-uitstootnormen. Wie de vijftrapsautomaat bestelt, kan kiezen voor de 170 pk-versie van dezelfde 2.5 CRDi.

 

Mercedes

Citan, Vito, Vito Tourer, V-Klasse, V-Klasse Dubbele Cabine, Sprinter, Sprinter Chassis-cabine, Sprinter Tourer, X-Klasse (pick-up), Marco Polo (kampeerwagen), de hele armada aan lichte bedrijfsvoertuigen met de ster staat op de stand te blinken.

De Sprinter

De Sprinter is het imagomodel. Alleen al de bestelwagenversie is er in 1.700 varianten en niet minder dan 600 opties. Hij is ook beschikbaar als Tourer/Chassis-cabine. De ombouw- en gebruiksmogelijkheden zijn eindeloos. De Sprinters met nieuwe voorwielaandrijving hebben een lagere instapprijs, een groter bagagevolume en een lagere tildrempel dan de versies met achterwielaandrijving. De Sprinter kan ook geconnecteerd zijn dankzij Mercedes PRO. Dit Mercedes PRO combineert alle diensten die voor u van toepassing zijn in één webplatform.

 

Nissan

Naast een Belgische première met de Navara N-Guard staat op de Nissan-stand ook de Navara 2.3 D 190 pk A, de NV200 1.5 dCi 110 pk, de e-NV200 40 kW, de NV300 1.6 dCi 145 pk TT, de NV400 L3H2 2.3 dCi 165 pk TT en de NV400 Light Weight 2.3 dCi 145 pk TT.

De Navara N-Guard 

De in Belgische première voorgestelde Navara N-Guard is bijzonder robuust en even krachtig als veelzijdig. Dit is echt de topversie en hij onderscheidt zich van zijn kleine broers door een personalisering van het koetswerk en het interieur. De cross-over wordt zo echt chic.

 

 

Opel

Naast de Combo, die te zien is in zes varianten, zowel bestelwagen- als passagiersversies, staan op de stand ook nog twee Vivaro’s (Combi + Double Cab Black Edition) en twee Movano’s (Double Cab L4H2 RWD – in zijn topversie met 6 plaatsen – en gesloten bestelwagen met kofferklep L3H1 FWD).

De Combo

Opel Combo Cargo XL

Wat zijn de grootste troeven van deze nieuwe Combo? In de eerste plaats een vijfde generatie die is toegespitst op totale efficiëntie. Het laadvolume is gegroeid (4,4 m3) zodat hij 2 Europaletten en tot 1.000 kilo aan nuttig laadvermogen kan torsen. Hij biedt ook meer keuze met zijn normale of lange versie, een verlengde cabine en een dakluik. Qua innovatie staan talrijke innovaties op het programma en een Surround Rear Vision-camera. Hij is beter geconnecteerd (8-duims aanraakscherm) en biedt een berlinewaardig comfort, met zelfs stoel- en stuurwielverwarming, een klimaatregeling in twee zones en dergelijke meer, die uniek zijn in dit segment.

Peugeot

Modellen op de stand:

Het hele lichte bedrijfsvoertuigengamma van het leeuwtje uit Sochaux is uiteraard aanwezig op de Peugeot-stand: uiteraard de New Partner, naast de Expert en de Boxer. Ze zijn er elk in hun verschillende versies, waaronder de “Utility”-afgeleiden met klant-en-klare ombouw. Een wereldpremière voor het segment is dat de Peugeot i-Cockpit nu ook in een bedrijfsvoertuig opduikt.

De New Partner

Dit is uiteraard de New Partner, die net zoals zijn tweelingbroer New Berlingo is verkozen tot Van of the Year 2019. Zijn formaat is conform de normen van zijn segment, met een lengte van 4,4 meter in de standaardversie. Dat betekent een nuttige lengte van 1,81 meter zodat er plaats is voor 2 Europaletten in een volume van 3,30 tot 3,80 m3naargelang van de versie. De lange variant (4,75 meter) biedt een nuttige lengte van 2,16 meter voor een laadvolume van 3,90 tot 4,40 m3.

Renault

Ook bij Renault staan diverse lichte bedrijfsvoertuigen, waaronder de Master ZE LEH2, Ben + koffer L3H1, Cargo L3H1; de Traffic L2H1, Double Cab L2H1, Grand Passenger Luxe 9 plaatsen; de Kangoo Express Maxi en ZE; de Alaskan Aventure en Professionnel, een conceptcar E.Z.Pro en de Twizy Cargo.

De Master Z.E. 

De Master Z.E. is bijzonder goed aangepast voor leveringen in de laatste kilometer en richt zich tot hen voor wie de milieuproblematiek fundamenteel is. Hij is uitgerust met een 33 kWh grote lithium-ionbatterij van de jongste generatie “Z.E. 33” en biedt zo een rijbereik van 120 kilometer. Hij wordt aangedreven door de elektromotor R75 met hoog energierendement en een vermogen van 57 kW/76 pk, die hij overneemt van de Zoé. Hij geniet ook alle aanpassingen van het Master-gamma.

 

 

VW

De lijst is bijzonder lang bij VW, met niet enkel een “Last mile”-concept en twee elektrische prototypes (E-Caddy en E-T6) maar ook een T6 Van CNG. De andere modellen op de stand heten: Caddy Van Start up, Caddy Maxi Van, Caddy Maxi Doca, Caddy Maxi, Caddy Alltrack, Caddy, T6 Van, T6 pick-up, T6 Edition, T6 Van Frigo, Caravelle HL Doca, Crafter chassis L3, Amarok Aventura, Amarok Highline, Crafter chassis L4 (container deposit), Crafter L3H3 Tail lift, Crafter L3H3 Frigo, T6 Van Sortimo, Caddy Maxi Frigo.

De elektrische e-Crafter     

De nieuwe e-Crafter is ontwikkeld als een uitstootvrij voertuig en wil een leidersrol spelen in de vooruitgang. Zelfs op erg lange termijn zal hij geen last hebben van rijbeperkingen die te maken hebben met de uitstoot of het motortype in steden. De e-Crafter is bedacht voor alle bedrijven die in de stad actief zijn: verdelers in de logistieke sector en pakjesdiensten die in de laatste kilometer werken, vertegenwoordigers van de energiesector of taxi- en pendelbedrijven. Met een maximaal rijbereik van 173 kilometer (NEDC) en een vrijwillig tot 90 km/u beperkte topsnelheid voldoet hij aan de reële behoeften van bestelwagenrijders in de stad. Het nuttig laadvermogen is tot 1,72 ton hoog.