De nieuwe B2B organisatie brengt de kennis en expertise van de vier merken van Groupe PSA samen. Per 1 september is B2B een multi-merkenafdeling en draagt zij de belangen van Peugeot, Citroën, DS Automobiles en Opel uit.

De ambities zijn:

1.         Eén sterk B2B-team creëren waar het dealernet en de klanten op kunnen rekenen

2.         Eén aanspreekpunt voor de vier merken voor grote accounts, leasemaatschappijen en Used vehicles

3.         Het B2B aandeel verhogen zowel in lease als in volumedeals

4.         Het B2B aanbod verbeteren en afstemmen

5.         De bedrijfswagen markt veroveren met een dedicated bedrijfswagen-team

6.         Een eerlijk aandeel (fair share) claimen in de B2B markt die meer dan de helft van de totale markt inneemt

Om deze ambities waar te maken, stelt PSA graag zijn nieuw B2B team, onder leiding van Gauthier Helleputte aan u voor. Zie ook bijgevoegd organigram.

1.         B2B Sales – Network

–          Anne Steuns is aangesteld als leidinggevende van deze afdeling

–          Twee dedicated B2B Zone Managers per merk

–          Een dedicated B2B Zone Manager voor Luxemburg

2.         B2B Sales – Large Account

–           Vanaf 1 oktober is Filip Van Velthove aangesteld als Manager B2B Personenauto’s en zal in deze rol de Key Account Managers voor de grote accounts en speciale markten aansturen.

–           Het team van zes Key Account Managers en twee Business Support medewerkers zal de vier merken bij grote klanten en speciale markten vertegenwoordigen

3.         Bedrijfswagens

–          Dirk Bauters zal de verantwoordelijkheid over het nieuwe Bedrijfswagen-team op zich nemen

–          Wim Calcoen is het aanspreekpunt wat betreft ombouw

–           Gerlandry Montens zal als een van de twee dedicated Key Account Managers Bedrijfswagens de grote klanten behandelen

4.         Leasing

–          Peter De Saegher behartigt de belangen van de vier merken bij alle leasemaatschappijen

5.         Back Office

–           Onder leiding van Nicolas Peeters zal een team van vijf back-office medewerkers zich buigen over alles aangaande direct customers en internal cars

6.         Used Cars en Rentals

–           Patrick Broes neemt de leiding over het used cars en rental team waarin ook Spoticar zal gelanceerd worden

7.         Marketing

–          Kristel Böhrer zal de B2B marketing activiteiten coördineren voor de vier merken