Advertisement
Gepubliceerd op 8 February 2021 om 12h30
Door Marc Demoulin
Experten gelinkt :

OpenWay Europe en Volvo Malcorps: stap voor stap naar een duurzame mobiliteit

Malcorps Motors, een concessie van de Ginion Group uit Waver (Waals-Brabant), heeft met veel trots de eerste Volvo XC40 P8 Recharge Pure Electric geleverd. Het is ongetwijfeld de eerste in een lange reeks. De auto ging naar een werknemer van het bedrijf OpenWay Europe.

||
|| © ||

Het in België gevestigde bedrijf, dat volop aan het groeien is, is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale manieren om te betalen en wil zijn wagenpark volledig elektrificeren. Bij OpenWay Europe zijn ze ervan overtuigd dat elke kleine stap in de juiste richting een positieve invloed kan hebben op het milieu. Daarom is vorig jaar beslist dat alle modellen met een verbrandingsmotor op termijn zullen worden vervangen door elektrische wagens. De keuze voor Volvo en zijn nieuwe compacte plug-inhybride SUV leek daarom een logische stap voor een aantal medewerkers van OpenWay Europe.

OpenWay Europe wil zijn wagenpark volledig elektrificeren.

Volvo XC40 P8: de logische keuze

“Deze bloeiende relatie met een belangrijke fleetspeler uit ons werkgebied toont onze wil aan om solide verhoudingen op te bouwen met de Waals-Brabantse fleetmarkt. Onlangs hebben we ons gereorganiseerd om beter tegemoet te kunnen komen aan de verwachtingen van dit veeleisende cliënteel op zoek naar een optimale TCO, duurzamere mobiliteitsoplossingen en veiligheid en comfort voor hun medewerkers. We worden daarbij geholpen door de premium positionering en de merkwaarden van het Volvo-gamma dat wij vertegenwoordigen”, zo vertelt Dimitri Gose, Operationeel Directeur bij Malcorps Motors.

“De volledig elektrische XC40, ontwikkeld door de ingenieurs van Volvo, sluit aan bij de wil van de Zweedse groep om zich in te zetten voor zowel een moderne mobiliteit als voor het welzijn van de planeet. Hij biedt een rijbereik van 420 kilometer en net zoals de XC40 PHEV wekt hij al bijzonder veel interesse bij bedrijven die hun ecologische voetafdruk maximaal willen verkleinen. Kers op de taart is dat hij in België wordt gebouwd”.

Marc Demoulin

Marc Demoulin, redacteur van dit artikel

Dit artikel gaat over: Dealers , Voertuigen
Experten gelinkt :

Gelijkaardige artikels