SHELL – JLR – FevMars2019

Profile Car & Tyreservice en Passion Pneu zetten hun ontwikkeling voort

Profile Car & Tyreservice en Passion Pneu hebben de nakende opening van vier nieuwe centra aangekondigd, waar klanten terecht zullen kunnen voor diensten die te maken hebben met het onderhoud van hun voertuig, maar ook van hun banden. Dit brengt het aantal servicepunten van de marktleider, die zich opwerpt als de referentie inzake multimerken ‘one stop shopping’ voor zowel particulieren als professionele vloten, momenteel op 47.

Het is de ambitie van deze marktleider om ‘DE’ Belgische referentie op het vlak van universele garages te worden. De universele garage zou omschreven kunnen worden als een servicepunt dat alle soorten voertuigen (personenwagens zowel als bedrijfswagens) ontvangt voor het onderhoud, aircokeuring en -service, maar net zo goed ook voor bandenservice.

De prijs en de waarborgen

Het meest doorslaggevende argument dat door Jean-Louis Weemaes, Managing Director van Profile Belux naar voor geschoven wordt, is van financiële orde. Hij belooft immers een besparing van 15 tot 20% ten opzichte van de tarieven die in de officiële dealernetwerken worden gehanteerd. En dat alles met behoud van de door de constructeurs beloofde waarborgen.

Een ander sterk punt waar Profile Belux mee schermt, is een keten van 150 servicepunten tegen 2020. Dat zou betekenen dat iedere Belg niet meer dan een kwartier nodig zal hebben om naar een Profile Car & Tyreservice center te gaan om er zijn voertuig af te geven. De twee eerste nieuw geopende centra zijn respectievelijk Profile Car & Tyreservice Redant in Vorst en Profile Car & Tyreservice Claes in Herselt. Dendermonde en Mechelen zullen de twee volgende stations zijn die in de komende weken hun deuren zullen openen.

Toon meer nieuwsjes