Een aantal trouwe leveranciers, maar vooral een hele lading bedrijven gingen in op de uitnodiging van de fleetafdeling van Renault en bliezen verzamelen in het charmante en toeristische stadje Durbuy. Op het programma? Een update over de ‘productnieuwigheden’ die het merk met de ruit op het programma heeft staan, maar net zo goed een veeleisend 4×4-parcours waar de genodigden de offroadcapaciteiten van de Duster en de Alaskan proefondervindelijk konden ervaren.

 

 

Tijdens de talrijke gesprekken die om en rond de activiteiten plaatsvonden, kwamen duidelijk de echte bekommernissen naar boven van de verschillende fleet-owners, die zich ontegensprekelijk erg oncomfortabel voelen bij de onduidelijkheid die de WLTP-norm met zich meebrengt. Philippe Bovijn, fleet manager bij Renault: “Dit is een behoorlijk complexe periode voor de vlootbeheerders. Daar moeten we begrip voor hebben want ze beschikken op dit ogenblik niet over alle nodige elementen om een car-policy te kunnen uitbouwen. Voor wat betreft het merk Renault zullen wij de eerste CO2-waarden versie 2.0 vanaf de maand juli kunnen communiceren. En vermits wij in 2018 geen nieuw model zullen lanceren, zullen wij in de eerste plaats de waarden van de nieuwste motoruitvoeringen communiceren.”

We hebben kunnen zien hoe Philippe Bovijn, Marc Fumagalli en de rest van het team in de praktijk de vragen omtrent WLTP aansneden, maar ook cash for car, het mobiliteitsbudget en heel wat andere thema’s kwamen aan bod. Zo goed als mogelijk hebben ze, met alle elementen waarover ze vandaag beschikken, de vragen van de vlootbeheerders beantwoordt.