Advertisement
Gepubliceerd op 29 June 2021 om 07h49
Door Damien Malvetti

Samenwerking Hyundai-Stroohm: de klant helpen bij de energietransitie

Het is niet altijd even eenvoudig om de elektrische oplossing te vinden die perfect bij uw noden of die van uw medewerkers past omdat het aanbod zo groot is. Bij Hyundai vinden we dankzij onze samenwerking met Stroohm Services de oplossing die het beste aan uw situatie aangepast is.

Elke bestuurder is anders. We hebben elk onze eigen verplaatsingsgewoonten, persoonlijke situaties en noden. Bij de groep Alcomotive zijn we daarom van mening dat er geen standaard antwoord bestaat voor alle bestuurders wanneer het over elektrisch rijden gaat. Dankzij een samenwerking met Stroohm Services kunnen we voor iedereen een aangepaste oplossing aanbieden.

“Onze samenwerking met Hyundai is er niet gewoon om laadpalen te plaatsen op bedrijfssites. We gaan veel verder dan dat,” verduidelijkt Bart Massin van Stroohm. “We analyseren de behoeften van uw wagenpark en helpen uw car policy herschrijven om alternatieve aandrijflijnen op efficiënte wijze te integreren. We analyseren ook uw stroombehoeften en kijken daarbij naar de lange termijn om te weten over welk stroomvermogen uw bedrijf beschikt en op welk moment er eventueel een risico zou kunnen zijn op bevoorradingsproblemen als de energievraag van de ladende voertuigen te groot zou worden.”

Gezien het zeer brede aanbod van Hyundai op het vlak van aandrijflijnen (van klassieke verbrandingsmotoren tot elektrisch, PHEV, hybride en zelfs waterstof) evalueert Stroohm ook hoe interessant het is om verschillende aandrijflijnen aan te bieden in functie van de noden van elke bestuurder. Elektrische aandrijving is namelijk niet altijd de beste oplossing.

 

Meerdere merken

Zodra al deze eerste stappen achter de rug zijn gaat Stroohm op zoek naar de meest geschikte oplaadinfrastructuur voor het bedrijf om die te installeren. “Wij bedienen meerdere merken,” gaat Bart Massin verder. “Ons doel is niet om een contract met een leverancier te verkopen, maar wel om bij de verschillende leveranciers waar we mee werken de infrastructuur te vinden die het best bij de klant past. Als hij reeds met een laadpaalleverancier samenwerkt, passen we ons aan.”

Vervolgens gaat Stroohm met u het dagelijkse beheer van uw installatie optimaliseren: “Zo gaan we bijvoorbeeld berekenen welk moment en welke plaats – thuis of op kantoor – het meest opportuun is om de wagens op te laden. Voor thuisladen organiseren we ook de terugbetaling van de kosten door de werkgever en we bieden ook laadpassen aan voor het breedste netwerk van openbare laadpunten.”

Tot slot geeft Stroohm ook opleidingen aan het personeel van Hyundai zodat ze hun klanten zo goed mogelijk kunnen helpen.”

Hyundai wil met deze samenwerking zijn klanten zo goed mogelijk helpen, ondersteunen en adviseren in het proces van de energietransitie die hen wacht.

 

Start uw energietransitie met Hyundai en Stroohm

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen

Gelijkaardige artikels