Het beginidee vertrok vanuit een vaststelling die uit de doeken wordt gedaan door Sébastien Delfosse, HR & Legal Director BeLux van ManPower: “We hebben het soms lastig om gekwalificeerd personeel te vinden voor onze klanten. Veel vacatures blijven open staan omdat de markt vandaag heel competitief is. Doorgaans gaat het dan om zeer technische profielen of om interne commerciële functies. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een meer innovatieve manier om ons tegenover kandidaat-werknemers te positioneren op deze markt. Daaruit kwam het idee voort om aan aangeworven kandidaten een bedrijfswagen aan te bieden terwijl die eigenlijk niet in het salarispakket inbegrepen zit van hun werkgever, onze klant. Daarom hebben we vijf functies geïdentificeerd waarvoor we moeilijk kandidaten vinden en een wedstrijd gelanceerd op sociale media waardoor sollicitanten op deze vacatures gedurende 6 maand gratis een bedrijfswagen kunnen genieten”.

Op 1 maart jongstleden werden zo 10 Skoda’s Octavia Combi 1.6 TDI 115 pk met DSG-versnellingsbak in operationele full leasing van Volkswagen D’Ieteren Finances overhandigd aan de winnaars. De auto’s zijn getooid in de kleuren van ManPower en van Skoda. “Dit is een win-winsituatie, want ManPower kan tegemoet komen aan de wensen van zijn klanten en wij winnen gedurende 6 maand aan zichtbaarheid via deze bestuurders,” zo jubelt Cedric Dedobbeleer, fleet manager bij Skoda. “Voor ons merk was het belangrijk om ManPower te helpen om een oplossing op maat te vinden”.

 

“40 procent Skoda’s in het wagenpark”

De twee bedrijven genieten al langer een positieve samenwerking. “We kozen voor Skoda omdat we heel tevreden zijn over de manier waarop we met dit merk samenwerken,” zo vertelt Olivier Van Obergen, Procurement & Facility Manager bij ManPower. “Van de 613 auto’s in ons park komt 60 procent van de merken van de Volkswagen-groep. En Skoda is op zijn eentje goed voor 40 procent met de Fabia Combi, Octavia Combi, Superb, Kodiaq en binnenkort ook de Karoq. De betrouwbaarheid van deze modellen is zeer goed, want ze geven zelden problemen, en ook hun functionele kant speelt een belangrijke rol in hun populariteit”.

Cedric Decobbeleer bevestigt het mooie project: “ManPower was in 2018 onze derde grootste klant. We zijn heel blij dat ze hebben gekozen voor de Octavia Combi, de meest verkochte break van België en de op twee na meest populaire auto op de fleetmarkt”.