De nieuwe app van Sixt heeft als doel om gebruikers freedom on wheelste bieden. ‘Het huren van een auto is nog nooit zo snel en gemakkelijk geweest’ aldus Karen van den Boom, Managing Director van Sixt Benelux. ‘Met Sixt rentwordt de Sixt app een digitale balie. Je kunt de auto naar keuze selecteren vanaf 30 minuten voor de start van de huur, naar de parkeergarage zonder langs de balie te gaan en de auto direct met de Sixt-app openen.’

Daarnaast is het met Sixt ridemogelijk om een auto met chauffeur te boeken in de app. Hiervoor wordt samengewerkt met lokale partners. Sixt share zal ook in België uitgerold worden. Op dit moment is de autodeeldienst beschikbaar in Berlijn.

Karen van den Boom: ‘Op ons mobiliteitsplatform ONE brengen we zaken samen die samen horen, zoals autohuur, carsharing en chauffeursdiensten. Dit geeft ons de kans om makkelijk op te schalen binnen de groeiende mobiliteitsmarkt. Door onze expertise in autoverhuur te combineren met autodelen, biedt Sixt een product aan dat verder gaat dan de huidige beschikbare diensten.

Maar het blijft niet alleen bij eigen producten, het platform ONE wordt ook opengesteld voor andere mobiliteitsaanbieders of autofabrikanten. De technologie van het platform geeft mobiliteitspartners toegang tot de 20 miljoen Sixt klanten wereldwijd. Karen van den Boom: ‘Om mensen een volwaardig alternatief voor het bezitten van een eigen auto te bieden, hebben wij een open platform gebouwd en steken wij een hand uit naar alle aanbieders van moderne mobiliteit.’ De partnerintegratie is al van start bij Sixt ride, met onder andere Lyft.

Door de digitalisering van het eigen productportfolio en de integratie van aanvullende partners ontwikkelt Sixt zich tot een mondiale aanbieder van individuele mobiliteit met ongeveer 240.000 auto’s, 1500 partners en meer dan één miljoen chauffeurs wereldwijd. Bovendien verwacht Sixt om meer klanten voor de autoverhuur te winnen door het vergroten van het aanbod digitale producten in één app.