Advertisement
Gepubliceerd op 14 December 2020 om 09h42
Door Damien Malvetti

Touring lanceert een soort ‘Uber voor pechhulp’

Nu digitalisering de norm wordt, heeft Touring net een nieuwe internetgebaseerde oplossing voor smartphone gelanceerd waarmee klanten hun bijstandsinterventies efficiënt en op intuïtieve wijze kunnen beheren. Deze tool stelt de digitalisering ten dienste van de bestuurder. Ten dienst staan van de bestuurder, dat is net de corebusiness van Touring, zoals B2B-directeur Xavier De Buck graag in herinnering brengt. En zo is de cirkel rond.

|
| © |

link2fleet: Mijnheer De Buck, Touring is volop aan het digitaliseren?

Xavier De Buck: “Er is een sterke vraag naar de digitalisering van onze processen en Touring ontwikkelt een resem aan producten en diensten die op dit niveau tegemoet komen aan de wensen van onze B2B- en B2C-klanten. Een van de eerste producten die het licht zien, is onze SmartView-oplossing. Daarmee kan elke bestuurder met Touring-bijstand zijn bijstandsinterventie opvolgen, of de panne nu in België of in het buitenland is gebeurd. Zodra een dossier wordt opgemaakt, krijgt de bestuurder een sms met een link. Daarmee kan hij zijn volledige dossier inzien via een website zonder dat hij iets op zijn smartphone moet installeren.”

l2f: Welke acties zijn daarmee dan mogelijk?

X.D.B.: “De bestuurder kan live de vooruitgang van de wegenwachter volgen op de kaart, een beetje zoals met de app van Uber om te zien waar de gevraagde chauffeur is en wanneer hij zal aankomen. Dat is een belangrijk punt, want het geeft bestuurders met pech veel gemoedsrust over wanneer de wegenwachter ter plekke zal zijn. Ze kunnen ook onze diensten terugbellen of zelfs de aanvraag annuleren met een paar clicks. De gebruiker kan ook zijn status delen op social media, per mail of per sms, om naasten, zijn werkgever of de afspraak waar hij naar onderweg was op de hoogte te brengen van zijn panne en zijn vertraging. Aan het eind van de interventie wordt de bestuurder uitgenodigd om een evaluatie op te maken van de tussenkomst met een persoonlijk commentaar, waardoor wij ook kunnen weten hoe tevreden onze klanten zijn en of er bijvoorbeeld nog verbeterpunten zijn.”

l2f: Dat zijn uw primaire diensten. Komen er ook meer nevendiensten?

X.D.B.: “Absoluut. Als de wagen moet worden getakeld, kan SmartView de bestuurder bijvoorbeeld op de hoogte brengen van de reservatie van zijn taxi of vervangwagen, of informatie geven over zijn hotelkamer. Al het nodige dus om zijn mobiliteit te garanderen tijdens een vaak ingewikkeld en stresserend moment. Het doel is om de klant te ondersteunen en hem te helpen om zich onder de best mogelijke omstandigheden te verplaatsen.”

“Verschillende van onze klanten gebruiken het al en uit onze contacten met de markt leren we dat er veel vraag is naar deze producten.”

Xavier De Buck, Directeur B2B bij Touring.

 

l2f: U zegt dat de applicatie ook werkt voor tussenkomsten in het buitenland. Hoe is dat mogelijk?

X.D.B.: Touring is samen met andere Europese automobielclubs- en bedrijven aandeelhouder van Arc Europe, een vereniging met als doel om tegemoet te komen aan de noden van constructeurs en verhuurders op Europees niveau. Wanneer een panne voorvalt in een Europees land, komt een van deze zusterbedrijven tussenbeide voor onze klanten, net zoals wij bijstand verlenen aan klanten van onze zusterbedrijven wanneer zij in België pech hebben. Spanje, Andorra, Frankrijk, Nederland, Turkije en Luxemburg hebben SmartView al ingevoerd. De overige Europese landen zouden binnenkort volgen.”

l2f: Voor deze tool werkt u ook samen met andere partners.

X.D.B.: “Dat klopt, wij hebben ook een tweede oplossing op hetzelfde principe bedacht: Smart RSA. Die kan rechtstreeks worden geïntegreerd in de applicatie van onze partners, of dat nu constructeurs, verhuurders, verzekeraars of banken zijn. In beide gevallen zijn onze oplossingen gepersonaliseerd met de kleuren van de partner en bieden ze uiteraard dezelfde functies als de app van Touring. Verschillende van onze klanten gebruiken ze reeds en uit onze contacten met de markt leren we dat er veel vraag is naar deze producten.”

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Voertuigen , Verzekeringen & bijstand , Vlootbeheer

Gelijkaardige artikels