Het in Istanbul gevestigde Pfilo beheert een portfolio van 17.000 voertuigen in Turkije en Griekenland voor internationale klanten zoals HSBC, Ericsson, Johnson & Johnson en Pfizer.

De diensten van Pfilo omvatten onder andere de aanschaf van voertuigen, leasing en onderhoud, brandstof- en CO2-beheer, duurzaamheidsadvies, beleidsontwikkeling voor bedrijfswagens, ongevallenbeheer en risicoprofilering van bestuurders. Het bedrijf, opgericht in 2007, is uitgegroeid tot de grootste specialist in wagenparkbeheer in Turkije.

Murat Himmetoglu, Managing Director van Pfilo, zei: “We zijn enorm trots om deel uit te maken van het TraXall-team met wie we dezelfde bedrijfsfilosofie en een sterke focus op klanten tevredenheid delen. Nu het bedrijfsleven na Covid weer opkrabbelt, kijken we uit naar verdere groei en nieuwe technologische ontwikkelingen om de efficiëntie van het wagenparkbeheer te verbeteren”. Pfilo zal nu handelen als TraXall Turkije en TraXall Griekenland. De deal houdt in dat TraXall nu aanwezig is in 30 landen in Europa en Latijns-Amerika.

Leomont Wouda, TraXall’s International Business Development Director, merkte op: “TraXall heeft een grote reputatie opgebouwd in het begrijpen van de complexiteit van het internationale wagenparkbeheer. TraXall beheert al de wagenparken van enkele van ‘s werelds grootste farmaceutische reuzen, dus de overeenkomsten en synergieën met Pfilo waren duidelijk.

“Pfilo past ook in het TraXall-model van onafhankelijkheid, hierdoor kunnen we echt onpartijdig en onbevooroordeeld advies geven over de beste wagenparkoplossingen aan onze klanten. “Mobiliteit, duurzaamheid en connectiviteit blijven sleutelwoorden voor de wereldwijde Fleetmanagement industrie en Pfilo is ideaal geplaatst om ons te helpen ze alle drie te leveren in Turkije en Griekenland.” TraXall International CEO Ross Jackson voegde toe: “Turkije, gelegen op het kruispunt van Azië en Europa, is een belangrijke groeimarkt voor ons en met deze uitbreiding spelen we in op de wensen van onze internationale klanten”. Deze stap zal onze kennis van de lokale Turkse en Griekse markt vergoten, ter ondersteuning van de ‘local management, global view’-klantbenadering die zo cruciaal is geweest voor het succes van TraXall.”