De afgelopen maanden werd veel tijd geïnvesteerd in het voorbereiden van de opstart. Binnen VAB werd een specifiek, toegewezen team van call agents gereserveerd die de oproepen van de bestuurders in België en het buitenland zullen behandelen. Ook zal er nauw samengewerkt worden met de bestaande structuur van BMW Servicemobiles. Dit zijn de pechverhelpers die binnen het dealernetwerk van BMW operationeel zijn.

De VAB-wegenwachters kregen een doorgedreven training rond pechverhelping aan de voertuigen van de merken binnen de BMW Group. Objectief hiervan is om de mobiliteit van de bestuurders maximaal te kunnen garanderen zodat ze na een pechgeval met hun eigen wagen terug veilig op weg kunnen. Wanneer dit niet het geval is, zal de wagen naar de merkdealer van de klant gesleept worden voor herstel en krijgt deze een vervangwagen. Om ervoor te zorgen dat de bestuurder zoveel mogelijk met een vervangwagen van het eigen merk kan verder rijden, breidde VAB haar vervangwagenpark uit met een belangrijk aantal BMW’s en MINI’s. VAB kocht ook een elektrische BMW i3 aan als poolwagen voor haar personeelsleden.