Advertisement
Gepubliceerd op 3 February 2021 om 15h02
Door Marc Demoulin

VROOM.be lanceert het autosalon om naar te luisteren

VROOM.be lanceert met een zevendelige podcastreeks een waardig alternatief voor het autosalon. De autozoekertjessite laat daarin experts aan het woord die alles tezamen elf automerken vertegenwoordigen. De podcasts zijn te beluisteren via VROOM.be en de alombekende podcastkanalen zoals die van Google, Apple en Spotify.

VROOM.be brengt het autosalon zo alsnog naar de vele autoliefhebbers. De podcastreeks luistert dan ook naar de naam ‘Autosalon in je oren’. De podcasts duren telkens ongeveer 20 minuten. Hans De Mondt leidt de gesprekken in goede banen. Als CEO van mobiliteitsspeler Mobly, dat vorig jaar VROOM.be overnam en voor een nieuwe frisse wind zorgt, vond hij het uitermate boeiend om zelf de interviews te leiden. “We willen de meer dan een half miljoen autoliefhebbers die jaarlijks naar Brussels Expo afzakken niet op hun honger laten zitten. Waar heel wat merken en websites met virtuele showrooms uitpakken, graven wij nog net iets dieper en laten we experts het verhaal van hun merk doen”, zegt Hans De Mondt. 

Van gezins- tot exclusieve wagen


De eerste vier podcasts staan intussen online. Bastien Van den Moortel (Press Relations Manager) beet namens Mercedes-Benz de spits af. Gert Van Leeuw (Director Belgium) deed zijn zegje over de laatste nieuwe ontwikkelingen bij Seat en Cupra. Voor Nissan besprak Sales Director Hamza Chaaban met ons de ins and outs. Wim Doms nam als PR & Communications Manager bij Hyundai in de vierde podcast het woord. Straks volgen er ook nog experts van Audi, Renault, Porsche, Bentley, Lamborghini en Bugatti. VROOM.be raakt dus alle categorieën aan, van gezinswagens tot exclusieve wagens, specifiek voor de gepassioneerde autoliefhebbers. 

De podcasts beginnen telkens met een terugblik op het woelige jaar 2020 en gaan over in een voorstelling van de nieuwe modellen en een vooruitblik naar wat de toekomst brengt. Aan het einde krijgen de ambassadeurs van de merken nog tien dilemma’s voorgeschoteld. “Het waren stuk voor stuk interessante gesprekken”, zegt Hans De Mondt. “Zo kwamen we onder meer te weten dat Renault Alpine elektrische wagens gaat maken én hoe de nieuwe Nissan Qashqai benzine verbruikt en toch geen hybride is. Naast advies geven bij de aankoop van een wagen wil VROOM.be ook nieuws uit de autowereld verspreiden. De podcasts zijn een perfect voorbeeld van hoe VROOM.be die aspecten combineert.” De toenemende elektrificatie van wagens en het belang van de autosport werden ook nog door een aantal van de experts extra onderstreept. De podcasts zijn te beluisteren via VROOM.be en de gekende podcastkanalen zoals die van Apple, Google en Spotify.

Marc Demoulin

Marc Demoulin, redacteur van dit artikel

Dit artikel gaat over: News

Gelijkaardige artikels