Advertisement
Gepubliceerd op 17 January 2021 om 08h46
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Alfa Romeo Giulia langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

De Giulia overtreft de verwachtingen inzake rijgedrag, comfort en looks ruimschoots. Alleen speelt hij door zijn hoge prijs mee met de fleettoppers, en in dat gezelschap zou het ontbreken van een plug-inhybrideversie hem weleens parten kunnen spelen.

|
| © |

Langs buiten (rijverslag)

De Giulia bestaat sinds 2016 en onderging in 2020 een technische update, die de kwaliteitsindruk in het stijlvolle interieur ten goede kwam. Ook inzake connectiviteit is de Giulia weer helemaal mee, net zoals op het vlak van de rijhulpsystemen. Omdat hij breder is dan zijn concurrenten, biedt de Giulia zowel voor- als achterin (iets) meer ruimte op ellebooghoogte, maar de beenruimte is niet meer dan gemiddeld. Door de uitsnijding van de achterdeur is ook de toegang tot de achterbank wat lastiger voor grotere mensen. Verder is de kofferopening vrij smal, maar de 480 liter grote bagageruimte is wel diep en regelmatig van vorm.

De Giulia draagt zijn motor overlangs voorin en bestaat met achter- of vierwielaandrijving. Dankzij de geslaagde afstelling van het onderstel en het directe stuur kan de Giulia prat gaan op een dynamisch evenwicht en een rijplezier dat in deze categorie zowat ongeëvenaard is. Het motorpalet teert vooral op de vier varianten van de 2.2 Diesel (136, 160, 190 of 210 pk). Aan benzinekant weet de basistweeliter van 200 pk al te overtuigen. De Quadrifoglio is met zijn 510 pk sterke V6-biturbo een waardige M- of AMG-rivaal. Nog exclusiever (en duurder) is de extreme GTAm, die 100 kilogram lichter en 30 pk sterker is.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.

Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen.

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels