Advertisement
Gepubliceerd op 5 January 2021 om 16h41
Door Damien Malvetti
Experten gelinkt :

Fleetnieuws VMS 2021 – De Volvo XC40 langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

De behoorlijk geslaagde XC40 voegt niet alleen een verfrissend design en een origineel interieur toe aan dit segment, maar doet het ook uitstekend inzake compromis comfort-weggedrag, binnenruimte, veiligheid en connectiviteit. En het feit dat hij in ons eigenste landje wordt geassembleerd, geeft hem een streepje voor op onze markt.

||
|| © New Volvo XC40 - exterior||

Langs buiten (rijverslag)

De in 2018 gelanceerde XC40 loopt van de band bij Volvo Gent. Binnen in deze kleinste Volvo-SUV is het aangenaam toeven. Zoals altijd bij het Zweedse merk bieden de comfortabele stoelen een goede steun, terwijl het strakke en goed afgewerkte dashboard een Scandinavische sfeer uitademt. Bergvakken zijn er volop en de ruimte voor de achterste passagiers is meer dan behoorlijk (al is dit eerder een 4+1- dan een volwaardige vijfzitter). Qua kofferinhoud scoort deze Volvo in de middelmaat voor het segment.

Nu de dieselmotoren zijn verdwenen bestaat het gamma enkel nog uit benzines. De T2 en T3 zijn driecilinders, de krachtiger B4 en B5 doen een beroep op een 2.0-viercilinder met mildhybride ondersteuning. Daarnaast telt het gamma nog een volledig elektrische versie én twee plug-inhybrides: de T4 Recharge (211 pk) en T5 Recharge (262 pk), telkens met de 1.5-benzine als verbrandingsmotor. Met een volle batterij van 10,7 kWh kun je ongeveer 40 kilometer elektrisch rijden. Let wel, met te grote velgen verliezen deze plug-inhybrides hun fiscale voordeel voor professionals. Zelfs met de standaardophanging kan deze SUV al prat gaan op een erg goed compromis tussen comfort en wegligging, zodat de gestuurde schokdemping ons niet echt een must lijkt. Het harde sportonderstel is zelfs ronduit af te raden.

 

In samenwerking met ALD Automotive en Eurofleet Consult

Een offerte van ALD Automotive? Klik hier.

Meer info over Eurofleet Consult ? Klik hier.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

  • Bestuurdersprofiel: Werknemer
  • Btw tarief: 21%
  • Niet verrekenbare btw: 65%
  • Tarief vennootschapsbelasting: 25%
  • Tarief personenbelasting: 53%
  • CO2 bijdrage: Ja
  • Voordeel alle aard: Ja
  • Datum inschrijving: 05/01/2021
  • Looptijd contract: 48 maanden
  • km/jaar: 25 000 km
  • Aanschafmethode: Operationele leasing
  • Regio van inschrijving: Brussel
  • Rijstijl: eco
  • Brandstofkaart: Ja

 

De TCO-berekening was mogelijk dankzij maandelijkse huurprijzen berekend door ALD Automotive en de Car Cost Advisor-tool ontwikkeld door Eurofleet Consult.

Car Cost Advisor: een webapplicatie die, rekening houdend met de autofiscaliteit, u zal toelaten om in een paar klikken, objectief en volgens uw behoeften, de juiste aandrijflijn te kiezen met opgave van de totale gebruikskosten (TCO).

 

 

*Over de Belasting op Inverkeerstelling en de Jaarlijkse verkeersbelasting: inschrijving als leasewagen = Brusselse regels, dus enkel op basis van het vermogen in kilowatt en het fiscale vermogen. Omdat deze modellen nagenoeg altijd krachtiger zijn dan hun evenknie met een verbrandingsmotor zijn ze op dit specifieke vlak van de fiscaliteit in het nadeel. Voor Vlaamse klanten is het aangeraden om in te schrijven in Vlaanderen, want de regels zijn daar veel interessanter voor dit type voertuigen.

 

Opties en accessoires:

  • Metaalkleur

 

*Bijschrift

  1. 21% btw Incl.
  2. Basis offerte ALD – 65% niet verrek. btw incl. Vraag een offerte aan ALD Automotive
  3. BIV en JVB zijn al inbegrepen in het voertuigbudget
  4. Het bedrag aan rente dat voor 100% aftrekbaar is, wordt geschat op 10% van de leaseprijs van het voertuig
  5. Belastingtarief verworpen uitgaven = 40%

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie
Experten gelinkt :

Gelijkaardige artikels