Advertisement
Gepubliceerd op 19 May 2021 om 08h28
Door Damien Malvetti

GO Sharing: Eerst Antwerpen, dan de rest

Vorige week kondigden we aan dat de Nederlandse operator GO Sharing met 500 elektrische deelscooters naar de stad Antwerpen komt. link2fleet had een gesprek met Yessin Aattache, die verantwoordelijk is voor de Belgische activiteiten. Hij bevestigt dat het niet altijd even eenvoudig is om als MaaS-aanbieder een plaats te veroveren.

link2fleet: Kan u ons uitleggen waar het bedrijf GO Sharing vandaan komt?

Yessin Aattache: “GO Sharing is voortgevloeid uit de Nederlandse start-up Greenmo, die in 2019 is opgericht. De bedoeling is om duurzame mobiliteit toegankelijk te maken voor iedereen via een aanbod van elektrische deelscooters. Rabobank heeft het project gefinancierd, waardoor wij een zeer solide financiële basis hebben. Vandaag zijn we goed ingeburgerd in Nederland, en Antwerpen vormt onze eerste ervaring in België.”

 

Niet vanzelfsprekend

l2f: Wat zijn uw ambities in België?

Y.A.: “We hebben een enorm succes gekend in Nederland. Vandaag hebben we meer dan 3.000 voertuigen in dienst. Het is duidelijk dat het concept, het eenvoudige reserveren en de interessante prijzen sterk aanspreken. Gesteund door deze mooie groei willen we onze activiteit ook in België ontwikkelen.”

l2f: En waarom net in Antwerpen?

Y.A.: “Antwerpen ligt sterk voor de hand voor alle MaaS-aanbieders die in België willen beginnen. De stad staat volledig open voor multimobiliteit en het reglement voor de integratie van nieuwe spelers is perfect duidelijk. Elke operator moet aan strikte voorwaarden voldoen om zijn activiteiten te mogen uitvoeren. Dat maakt van Antwerpen een echt voorbeeld voor alle Europese steden.”

l2f: Heel wat aanbieders van deelsteps en -scooters zijn al gestruikeld. Hoe zal GO Sharing het langer kunnen volhouden?

Y.A.: “Wij volgen al onze voertuigen heel streng op voor een maximale veiligheid voor al onze gebruikers. Bovendien zijn we ook heel strikt in onze dienst voor de klant. Zij moet snel en oplossingsgericht reageren op elk mogelijk probleem. Op die manier maken we de klantenervaring aangenaam, met doorgaans een vrij grote klantentrouw.”

l2f: In welke andere steden zullen we uw elektrische scooters nadien zien opduiken?

Y.A.: “Dat is moeilijk om te zeggen, omdat de onderhandelingen met de gemeentebesturen zeer complex zijn. Steden zetten in op de fiets, en de elektrische scooter is niet altijd even welkom. Wij zijn in gesprek met meerdere grote metropolen, maar er is nog geen witte rook…”

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Mobiliteit , Steps, scooters & motorfietsen

Gelijkaardige artikels