Advertisement
Gepubliceerd op 8 April 2020 om 08h33
Door Charles Demoulin

Hans De Mondt aan het stuur bij Mobly

Mobly schakelt een versnelling hoger met de aanstelling van Hans De Mondt. De mobiliteitsspeler wil zijn service verder uitbreiden. De Mondt neemt voortaan de rol van CEO voor zijn rekening en zet meteen zijn tanden in twee veelbelovende projecten.

Mobly voerde een kleine herstructurering door. Na een interessante en leerrijke opstartfase, is de jonge mobiliteitsspeler klaar om de volgende stap te zetten. Mobly wil verder doorgroeien tot een belangrijke schakel in de mobiliteitssector. Daarvoor rekent het op de nieuwe CEO Hans De Mondt. “Hans heeft zijn meerwaarde als Chief Product Officer al bewezen”, zegt Joris Smeulders, voorzitter van de Raad van Bestuur bij Mobly. “We waarderen zijn zin voor initiatief en zijn vermogen om te innoveren. Hij is klaar om nog doortastender aan het werk te gaan, nu als CEO.  We hebben het volste vertrouwen dat Hans Mobly naar nieuwe hoogtepunten zal leiden.

Hans De Mondt wil op de ingeslagen weg verdergaan, maar Mobly tegelijk verder uitbouwen en kijkt daarvoor in eerste instantie naar de consument, maar ook naar bedrijven. “Het van A tot Z ondersteunen van mensen die zich met eender welk vervoermiddel willen verplaatsen, blijft onze eerste bekommernis”, zegt de nieuwe CEO van Mobly. “Daarnaast gaan we ook inzetten op software platforms voor de zakelijke gebruiker om op die manier een breder draagvlak te creëren. Mobly heeft als jong bedrijf nog een grote progressiemarge. De toekomst ziet er erg goed uit.

Autokopers ontzorgen

Auto-eigenaars kunnen straks nog steeds op Mobly rekenen. De mobiliteitsspeler wil er voor hen zijn vanaf het aankoopmoment tot de dag dat de auto het gezin weer verlaat. Mobly breidt zijn bestaande dienstenpakket daarom nog verder uit.  Het wil de eigenaar op alle vlakken bijstaan en zelf laten beslissen. Opties zoals betaling van pechverhelping per voorval, een autogarantie die een particuliere verkoper niet kan aanbieden of een reisbijstand enkel voor de periode van de reis, dat zijn enkele van de innovaties die het verder wil ontwikkelen en ondersteunen met bijkomende on demand-diensten. Europ Assistance is daarvoor de uiterst betrouwbare partner van Mobly. “We willen alle auto-eigenaars zoveel mogelijk stress ontnemen en tijd besparen. Ook mensen die een tweedehandswagen aanschaffen, moeten met onze assistentie op beide oren kunnen slapen. De autogarantie van Mobly is een uitstekend voorbeeld van hoe we onze klanten een hoop kopzorgen kunnen besparen”, stelt CEO Hans De Mondt.

Pakketten voor andere mobiliteitsvormen

Ook over mobiliteit an sich denkt Mobly toekomstgericht. “Waar koning auto vroeger de eerste keuze was, zien we een shift in mobiliteit. Daarom gaan we ons aanbod aanpassen en verder uitbreiden op maat van andere vervoermiddelen”, aldus De Mondt.  Mobly zal aan de slag gaan met de nieuwe vormen van mobiliteit en ook aangepaste pakketten uitbrengen. Een pilootversie van dit project staat op Mobly’s korte termijnplanning. “We willen meer gaan inzetten op alle soorten mobiliteit”, legt CEO Hans De Mondt uit. “We werken hard om – ondanks de huidige omstandigheden –  rond de zomer met meer nieuws hierover te kunnen komen.

Charles Demoulin

Charles Demoulin, redacteur van dit artikel

Dit artikel gaat over: Mobiliteit , Mobiliteitskaart/-apps

Gelijkaardige artikels