Dit initiatief gaat gepaard met de evolutie van het netwerk van distributeurs van de merken van Fiat Chrysler Automobiles, die, sinds enkele maanden, belangrijke investeringen zijn aangegaan teneinde te beantwoorden aan de nieuwe hoge eisen op het vlak van kwaliteit, service en bijstand voor de klanten van de verschillende merken van de groep. Concreet betekent dit dat de showrooms van de verschillende merken van FCA Belgium getransformeerd worden om te beantwoorden aan de nieuwe standaarden van de « corporate identity » van de merken.

Naast de verkoop van nieuwe wagens hebben de officiële distributeurs van de merken van FCA de mogelijkheid om, onder de merknaam « Selected4U » voor Alfa Romeo en Jeep en « Autoexpert » voor Fiat, Abarth en Fiat Professional, de activiteiten voor wat betreft de sector van de occasiewagens en directiewagens te ontwikkelen.

« Selected4U en Autoexpert bieden onze officiële distributeurs de mogelijkheid om de klanten een hoogstaand kwalitatief aanbod van occasie- en directievoertuigen van de merken Alfa Romeo en Jeep enerzijds en Fiat, Abarth en Fiat Professional anderzijds te bieden », verklaart Dries Vanloo, verantwoordelijk voor dit project binnen het departement « sales » van FCA Belgium. « Wij hebben dit project reeds gestart met een 20-tal distributeurs, vooraleer een meer uitgebreid netwerk te starten in België, dat volledig operationeel moet zijn vanaf april 2018. »

De wagens die worden verkocht onder het label Selected4U moeten aan bepaalde specifieke criteria beantwoorden (minder dan 120.000 km en maximum 2 jaar oud). Deze wagens beschikken over een garantie van 24 maanden met onbeperkt kilometeraantal (een bijkomende garantie van 12 maanden is mogelijk in optie) en zijn het onderwerp van 160 controlepunten. Deze worden eveneens gedekt door een Europese wegbijstand en kunnen genieten van een periodieke gratis controle (onderhoud) in de 12 maanden die volgen op de aankoop.

Meer nog, de klanten van het netwerk Selected4U beschikken nog over een exclusief voordeel : de garantie tevreden of vervangen. Meer bepaald, de klant die niet zou tevreden zijn over het voertuig dat hij heeft gekocht kan dankzij Selected4U wisselen met een ander voertuig.

 

« FCA Belgium ontwikkelt deze activiteiten om op de meest professioneel mogelijke manier te beantwoorden aan de eisen van een premium cliënteel, in het kader van de ontwikkeling van de merken Alfa Romeo en Jeep in hun respectieve segmenten. Het was evident voor ons deze strategische wijzigingen gepaard te laten gaan met een remarketing van onze premium merken. Dit is de missie van onze divisie Selected4U », bevestigd ons M. Yann Chabert, CEO van FCA Belgium. En voegt daaraan toe : « Deze kwaliteitsvolle strategie zal eveneens worden toegepast voor wat betreft Autoexpert voor de remarketing van de modellen van Fiat. »