DB2016AU00545_largeU hebt het goed gelezen: 101 g/km CO2-uitstoot, wat gelijkstaat aan een brandstofverbruik van 4,4 l/100 km. Dat is amper meer dan de bij ons meest verkochte versie van de Up!, de atmosferische 1.0 MPI die 60 pk levert (95 g/km CO2-uitstoot en 4,1 l/100 km). De 1.0 TSI levert echter veel meer rijplezier! De Up! 1.0 TSI sprint dankzij zijn turbo in 9,9 seconden van nul naar honderd en heeft een topsnelheid van 185 km/u! Cijfers waarmee hij zijn voet mag zetten naast die van de eerste Golf GTI! Deze volledig nieuwe driecilinder toont zich uiteraard minder koppelrijk in de lage toerentallen dan de uitvoering met 115 pk, die we onlangs al konden uitproberen in de stadsauto’s en berlines van de VW-groep, maar toch blijft hij bijzonder aangenaam zodra men boven de 1.750 toeren per minuut uitkomt.

Eco-up! en E-up!

DB2016AU00548_largeDeze nieuwe 1.0 TSI zal pas vanaf september gecommercialiseerd worden. Daarnaast biedt Volkswagen ook nog een motor op aardgas (CNG) en een elektrische versie aan. Deze laatste modellen met respectievelijk 82 en 0 g/km uitstoot zijn uiteraard geknipt voor de professionele vloten. We zullen alleen moeten afwachten aan welke prijzen ze aangeboden zullen worden…

De allure van een grote…

DB2016AU00561_largeDe Up! die nog altijd als drie- en vijfdeursmodel wordt aangeboden, krijgt meer koetswerktinten en meer uitrusting mee dan voorheen. Nieuwe velgen, die tot 17 duim breed kunnen zijn, doen eveneens hun duit in het zakje van de uiterlijke opsmuk. Toch raden we dit soort zaken niet aan wanneer u het verbruik echt minimaal wilt houden… Voor het overige is er ook nog de mogelijkheid om een multifunctioneel stuurwiel te bestellen, dat niet hoeft onder te doen voor dat van de Golf. Verder is er ook nog een achteruitrijcamera met 5-duimsscherm, de ParkPilot, de snelheidsregelaar, een noodremsysteem dat werkt onder 30 km/u, en ga zo maar door. Tot slot ook één puntje van kritiek: de nieuwe VW Up! applicatie voor uw smartphone, waarmee u een navigatiesysteem aan boord tovert, is te vermijden indien u gemakkelijk op uw bestemming wenst te raken! De tarieven van de Up! zullen beginnen bij 10.280 euro BTW incl. voor de 1.0 MPI met 60 pk.

FLEETBALANS

De voor zo een klein voertuig aangeboden rijkelijke uitrusting voor zowel de binnen- als de buitenkant zal beroepsmensen een vervoermiddel met stijl kunnen bieden. Bovendien staat deze facelift niet gelijk aan een zware prijsverhoging, zoals dat meestal het geval is! Onthoud ook dat met uitzondering van de elektrische versie, die 120% aftrekbaar is, alle andere Up!-modellen voor 90% aftrekbaar zijn. Aangezien de nieuwe prijzen nog niet bekendgemaakt werden, zal het nog even afwachten zijn om zijn VAA te kennen.

 

picto-fiche-pratique-big Technische fiche

VW up! 3d. 1.0 TSI 90 pk BlueMotion Technology

Brandstof benzine
Vermogen 90 ch
Maximum koppel 160 Nm vanaf 1500 @ 3500 opm
Leeggewicht 1.002 kg
Koffervolume 251 l
Tankinhoud 35 l
Gemiddeld verbruik 4,4 l/100 km
CO2-uitstoot 101 g/km
Topsnelheid 185 km/u
Cilinderinhoud 999 cm3

 

ANDERE MOTOREN
Motor Brandstof Vermogen
1.0 MPI Benzine 60 pk
1.0 MPI automatische ASG versnellingsbak met vijf versnellingen Benzine 60 pk
1.0 MPI 75 pk Benzine 75 pk
1.0 MPI 75 pk automatische ASG versnellingsbak met vijf versnellingen Benzine 75 pk
ECO up! Benzine – CNG 68 pk
E-up! Elektrisch 60 kW (82 pk)

 

BEHEERSINFORMATIE
Basisprijs zonder BTW Vanaf september
Basisprijs met BTW Vanaf september
Fiscaal vermogen 6 PK
BIV (Brussel, Wallonië, Leasing) 61,50 euro
BIV (Vlaanderen) 61,50 euro
Verkeersbelasting (Brussel, Wallonië) 139,92 euro
Fiscale aftrekbaarheid 90%
VAA werknemer NG
VAA werkgever NG

 

pictophoto
Fotogalerij