Milo is een persoonlijke Plan & Betaal-hulp, een intelligente applicatie die de gebruiker actueel reisadvies geeft op basis van zijn agenda, de actuele verkeerssituatie en zijn voorkeuren. Het stelt hem in staat efficiënt te reizen door optimaal gebruik te maken van de verschillende vervoersvormen, waaronder taxi, autodelen en de trein. Door het m-ticket van De Lijn nu ook beschikbaar te stellen in Milo, biedt XXImo nóg een extra vervoersmiddel aan in één planningsapp, zonder dat er voor werkgevers of bedrijven extra administratieve lasten bijkomen.

xximodelijnVoor werknemers waarvan de werkgever ook openbaar vervoer als optie in het XXImo-pakket beschikbaar heeft gesteld, is het mogelijk om via Milo voor 1,80 euro een rit (incl. onbeperkt overstappen) van één uur met bus en tram te betalen, het meest voordelige tarief van De Lijn. Het m-ticket is zo de ideale vervanging van de huidige sms-dienst van De Lijn en voorkomt dat men de kosten achteraf moet inbrengen. Het enige dat gebruikers daarvoor hoeven te doen, is in de app op ‘Betaal 60 minuten’ te klikken voor ze instappen. Via de aankoop van m-tickets via Milo krijgt de werkgever een overzichtelijke afrekening via XXImo.

“Als we het mobiliteitsprobleem in Vlaanderen en Brussel willen aanpakken en oplossen, is het noodzakelijk dat er ook geïnvesteerd wordt in samenwerkingen met het openbaar vervoer”, zegt Patrick Bunnik, CEO van XXImo. “Onze klanten kunnen al betalen voor de diensten van de NMBS en de MIVB en we breiden dat nu uit met de Lijn. Dit voorkomt dat medewerkers de kosten achteraf bij hun werkgever moeten declareren. Door nu ook het m-ticket beschikbaar te stellen in Milo, breiden we deze samenwerking verder uit.”

Directeur-generaal van De Lijn Roger Kesteloot ziet Milo als een manier om makkelijk te schakelen tussen vervoermiddelen: ‘Met het m-ticket bieden we gebruikers van bedrijfswagens een slim alternatief voor hun vierwieler. In steden bijvoorbeeld zijn trams in eigen bedding een interessant alternatief voor de automobilist. Je hebt geen last van de verkeersdrukte en moet niet zoeken naar een parkeerplaats. Het m-ticket is ook heel gemakkelijk in gebruik. Je betaalt met een swipe, kunt vervolgens 60 minuten onbeperkt overstappen en de afrekening volgt via de factuur. Daarom ben ik blij dat XXImo onze m-tickets in de zakelijke markt aanbiedt.’

Milo is gratis beschikbaar voor alle Mobility Card-houders met het XXImo-logo, waaronder de kaarten van Alphabet, Athlon, LeasePlan en Q8.