“We merken aan de berichten op social media dat veel thuiswerkers hun woon-werkritten missen”, zegt Valentina Cani van #ikfietsnaarhetwerk. “Daarom richt onze campagne zich ook op deze groep werknemers. We sporen hen aan om zich in te schrijven en een symbolische rit te maken voor of na het werk. We hopen dat thuiswerkers blijven bewegen en dat onze actie de betrokkenheid onder collega’s verhoogt.”

Alle deelnemers, ook de thuiswerkers, maken kans op één van de drie splinternieuwe Ahooga fietsen die de campagne verloot. Werknemers kiezen bij de inschrijving welke fiets ze het liefst zouden winnen. De winnaars worden bekendgemaakt na de campagne via een Facebook Live event.

Iedere deelnemer kan bovendien vrijblijvend een bedrag doneren aan het goede doel Habbekrats. Deze organisatie richtte 10 huizen in, verspreid over heel Vlaanderen, waar kansarme kinderen en jongeren elkaar kunnen ontmoeten. Met het ingezamelde bedrag kopen we sportartikelen aan voor de verschillende trefpunten.

“We zetten ons in voor Habbekrats omdat het een hartverwarmend initiatief is en we het belangrijk vinden dat ieder kind kan sporten. De teller staat momenteel op €16.000. We mikken toch op zo’n €20.000. Hiermee kunnen we al veel leuke dingen aankopen”, aldus Valentina.

 

Over de #ikfietsnaarhetwerk-week

#ikfietsnaarhetwerk moedigt werknemers aan om massaal naar het werk te fietsen. De #ikfietsnaarhetwerk – week vindt plaats van 14 t.e.m. 18 juni 2021. Ook thuiswerkers kunnen deelnemen. Zij maken een symbolische rit voor of na hun werkdag, zodat ze alsnog hun dagelijkse dosis beweging hebben. #ikfietsnaarhetwerk steunt al twee jaar op rij de organisatie Habbekrats. Dit jaar zamelt de actie geld in om sportartikelen aan te kopen voor kansarme kinderen en jongeren.