Dit nieuwe aanbod maakt deel uit van Arval Beyond, het strategisch plan dat Arval onlangs lanceerde en één hoofdambitie omvat, namelijk een toonaangevende speler worden in duurzame mobiliteit dankzij de uitrol van haar aanbod 360° Mobility. Zo werd fietsleasing recent gelanceerd in acht landen. De nieuwe drievoudige aanpak bouwt hierop voort, en omvat:

  • De Arval Mobility Hub, die opties voor gedeelde mobiliteit – waaronder auto-, fiets-, scooter- en micromobiliteitsoplossingen – aanbiedt op de bedrijfsterreinen van Arval’s klanten, zodat ze vlot toegankelijk zijn voor alle medewerkers.
  • De Arval Mobility App, waarmee medewerkers met een vingertik de mobiliteitsoptie kiezen die het best past bij hun traject.
  • Arval Mobility Consulting, een optie specifiek ontworpen door Arval Consulting om klanten te helpen een nieuw mobiliteitsbeleid op te zetten en te implementeren.

De Arval Mobility App is na een succesvolle lancering in Nederland nu ook verkrijgbaar in Frankrijk en Duitsland. De Arval Mobility Hub wordt nu ook in Frankrijk gelanceerd. De diensten zullen vervolgens geleidelijk worden uitgerold in de rest van Europa. Voor het betalingsonderdeel van haar mobiliteitsdiensten wordt Arval ondersteund door BNP Paribas Cash Management en Axepta BNP Paribas Solutions. Arval Mobility Consulting wordt in 11 Europese landen aangeboden.

Een nieuw aanbod om beter te voldoen aan de behoeften van bedrijven
Bedrijven hebben duidelijke behoeften wat betreft hun mobiliteitsbeleid. Volgens de meest recente editie van de Arval Mobility Observatory-barometer heeft 74% van de bedrijven in Europa al ten minste één alternatieve mobiliteitsoplossing ingevoerd voor hun medewerkers, en is dat nog niet het geval, dan zijn ze dat binnen de komende drie jaar van plan. Ze willen daarmee hun ecologische voetafdruk verkleinen, aantrekkelijker worden als werkgever en hun kosten terugdringen.

“Bedrijven weten dat ze wat betreft de mobiliteit van hun medewerkers in de toekomst iedereen – en niet enkel zij die in aanmerking komen voor een bedrijfswagen – een set mobiliteitsopties moeten aanbieden, zowel voor professioneel als voor persoonlijk gebruik. Bij Arval is het waarmaken van deze toekomst één van onze missies. Wij bieden, naast de plaatselijk beschikbare opties voor openbaar vervoer, een volledig scala mobiliteitsdiensten aan, geïntegreerd in een enkele app. Meer nog, wij bieden onze klanten, met de steun van Arval Mobility Consulting, een volledige ondersteuning bij het implementeren van hun nieuwe veelzijdige mobiliteitsbeleid, legt Alain van Groenendael uit, voorzitter en CEO van Arval.

De Arval Mobility Hub, waar medewerkers de gedeelde mobiliteitsoptie vinden die zij nodig hebben
Arval wil de dagelijkse verplaatsingen van medewerkers eenvoudiger maken, hoe of waarom ze zich ook verplaatsen (werken op afstand, zakelijke vergaderingen, persoonlijk gebruik enz.). Dankzij de Arval Mobility Hub kunnen ze op een enkele plaats de duurzame mobiliteitsoptie kiezen die ze nodig hebben: een gedeelde auto, fiets of micromobiel voertuig.

Arval Mobility App: een verzamelplaats voor mobiliteitsopties ontworpen voor bedrijven en hun medewerkers
Door verschillende mobiliteitsopties samen te brengen in een enkele app, maakt Arval het voor haar klanten mogelijk hun mobiliteitsbeleid tastbaar en makkelijk toegankelijk te maken voor al hun medewerkers. Medewerkers kunnen op hun beurt het mobiliteitsmiddel dat het beste overeenkomt met hun behoeften plannen, reserveren en betalen wanneer zij dat willen, en zo hun traject optimaliseren.

Lancering van Arval Mobility Consulting
Om haar klanten te helpen een mobiliteitsbeleid uit te bouwen dat is aangepast aan hun behoeften en die van hun medewerkers, lanceert Arval ook ‘Arval Mobility Consulting’, een geïntegreerde adviesoplossing die specifiek is ontworpen om een veelzijdig mobiliteitsbeleid te implementeren. De oplossing is afgeleid van de Arval SMaRT-benadering uit 2018 en omvat drie stappen:

  1. De doelstellingen en ambities van de klant bepalen met betrekking tot de overstap naar duurzame mobiliteit
  2. Het huidige mobiliteitsbeleid van de klant in kaart brengen
  3. De gepaste oplossingen aanbevelen en implementeren, afgestemd op de verschillende medewerkersprofielen

Een totaalaanpak
Arval gaat grondig te werk. Nieuwe producten en diensten worden getest op de eigen teams om ervoor te zorgen dat ze perfect beantwoorden aan de behoeften en verwachtingen van zowel onze lokale als wereldwijde klanten. Daarom wordt de Arval Mobility App in Frankrijk en Duitsland eerst intern gelanceerd, voordat ze binnen enkele maanden wordt aangeboden aan alle klanten.