DS werd eerst gelanceerd als een familie van premium modellen binnen het gamma van het merk Citroën, maar werd in 2014 een onafhankelijk en zelfstandig merk. Het heeft speciaal ontwikkelde modellen voor klanten die gevoelig zijn voor de lokroep van premiummerken en bezit een eigen verdeelnetwerk: de DS Stores. Om in zijn uitdaging te slagen heeft DS ingezet op Franse ‘savoir-faire’ en luxe en straalt elk van zijn modellen design en verfijning uit.

Naast een verzorgd en origineel design en een perfecte afwerking van de binnen- en de buitenkant onderscheidt DS zich door het gebruik van edele materialen. Hoogwaardig leder, geborsteld aluminium, elke stof, materiaal of metaal is zorgvuldig uitgekozen op basis van extreme kwaliteitsnormen en door Franse ambachtslui bewerkt volgens de hoogste standaarden. Zo geniet elke auto dat gegeerde imago van luxe op zijn Frans. Bij het instappen in een DS krijgt u onmiddellijk dat chique gevoel dat een DS van elke andere auto onderscheidt. Ga zitten, start de motor en laat u verrassen door het onvergelijkbare comfort van de stoelen. Samen met de ophanging van Franse kwaliteit waarvan de reputatie al lang gevestigd is staan zij elke rit in voor een perfecte ondersteuning.

Elektrificatie als kern van de strategie

De wil om het verschil te maken vertaalt zich ook in de motorstrategie van het merk. Voor elk van zijn modellen biedt DS geëlektrificeerde varianten aan waarmee ze een uitstekende CO2-uitstoot kunnen voorleggen. Zo komt het dat de DS 7 CROSSBACK E-TENSE 300 4×4, de plug-inhybride variant van de grote SUV, slechts 30 g CO2/km uitstoot, en de DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 31 g/km (WLTP-cyclus), terwijl de DS 3 CROSSBACK E-TENSE, de puur elektrische variant van de DS 3 CROSSBACK, 0 g/km noteert. De berline DS 9 E-TENSE is er als plug-inhybride van 225 pk (360 pk voor de versie met vierwielaandrijving). Ook de toekomstige DS 4 komt er in een E-TENSE-variant.

Die strategie loont, want het Franse premiummerk mag zichzelf vandaag Europees leider onder de premiummerken met meerdere aandrijflijnen noemen in het klassement van laagste CO2-uitstoot.

Dat DS zo uitblinkt op het domein van elektrische motorversies is grotendeels te danken aan de knowhow die zijn Formule E-renstal DS Techeetah heeft verzameld. DS werd al twee keer wereldkampioen in dit kampioenschap voor puur elektrische eenzitters, in de seizoenen 2018-2019 en 2019-2020.

Een DS is niet gewoon een auto, het is een kunstwerk en een bundel van spitstechnologie.

Ontdek de wereld van DS Automobiles op onze website