Advertisement
Gepubliceerd op 12 January 2021 om 09h57
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Mercedes E-Klasse langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

De E-Klasse Coupé legt meer de nadruk op comfort dan op een snedig weggedrag. De zescilinders op benzine passen het best bij het gran turismo-karakter van deze coupé en cabrio, maar de 300 biedt de beste verhouding prijs-prestaties.

Langs buiten (rijverslag)

Net als de vierdeurs en break kregen ook de E-Klasse Coupé en Cabrio in 2020 een opfrisbeurt. De detailwijzigingen spitsen zich vooral toe op de multimedia en de toevoeging van mild hybrid-technologie voor sommige motorversies. Ingrepen die met andere woorden niets veranderden aan de inherente kwaliteiten van deze coupé en cabrio, die vooral inzetten op comfort – zeker voor de voorste inzittenden. Want qua binnenruimte is achter in de E Coupé nog net voldoende plaats voor twee personen van 1,80 meter, maar in de Cabrio is het voelbaar minder goed zitten. De stoffen kap van die open versie klapt in 20 seconden weg en doet daarmee het laadvolume slinken van 385 naar 310 liter. Verder is alle uitrusting van de E-Klasse berline van de partij, zoals de volledig digitale MBUX-interface of het hele arsenaal aan rijhulpsystemen.

Het motoraanbod gaat aan benzinezijde van de 200 (2.0 van 197 pk) over de 300 (2.0 van 258 pk) en de vierwielaangedreven 450 (3 liter-V6 van 367 pk) tot de AMG 53 (3.0 van 435 pk). Voor wie diesel verkiest, is er de 220 d, met een tweeliter van 194 pk, of een drieliter-zes-in-lijn, die als 400 d goed is voor 330 pk. Beide zelfontbranders kunnen geleverd worden met vierwielaandrijving. Alle motoren zijn gekoppeld aan de 9G-Tronic-automaat. De ophanging is die van de E-Klasse berline: ook hier zijn adaptieve schokdempers verkrijgbaar, eventueel gecombineerd met luchtveren.

 

In samenwerking met ALD Automotive en Eurofleet Consult

Een offerte van ALD Automotive? Klik hier.

Meer info over Eurofleet Consult ? Klik hier.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

  • Bestuurdersprofiel: Werknemer
  • Btw tarief: 21%
  • Niet verrekenbare btw: 65%
  • Tarief vennootschapsbelasting: 25%
  • Tarief personenbelasting: 53%
  • CO2 bijdrage: Ja
  • Voordeel alle aard: Ja
  • Datum inschrijving: 05/01/2021
  • Looptijd contract: 48 maanden
  • km/jaar: 25 000 km
  • Aanschafmethode: Operationele leasing
  • Regio van inschrijving: Brussel
  • Rijstijl: eco
  • Brandstofkaart: Ja

 

De TCO-berekening was mogelijk dankzij maandelijkse huurprijzen berekend door ALD Automotive en de Car Cost Advisor-tool ontwikkeld door Eurofleet Consult.

Car Cost Advisor: een webapplicatie die, rekening houdend met de autofiscaliteit, u zal toelaten om in een paar klikken, objectief en volgens uw behoeften, de juiste aandrijflijn te kiezen met opgave van de totale gebruikskosten (TCO).

 

 

*Over de Belasting op Inverkeerstelling en de Jaarlijkse verkeersbelasting: inschrijving als leasewagen = Brusselse regels, dus enkel op basis van het vermogen in kilowatt en het fiscale vermogen. Omdat deze modellen nagenoeg altijd krachtiger zijn dan hun evenknie met een verbrandingsmotor zijn ze op dit specifieke vlak van de fiscaliteit in het nadeel. Voor Vlaamse klanten is het aangeraden om in te schrijven in Vlaanderen, want de regels zijn daar veel interessanter voor dit type voertuigen.

 

Opties en accessoires:

  • Metaalkleur
  • Exclusive

 

*Bijschrift

  1. 21% btw Incl.
  2. Basis offerte ALD – 65% niet verrek. btw incl. Vraag een offerte aan ALD Automotive
  3. BIV en JVB zijn al inbegrepen in het voertuigbudget
  4. Het bedrag aan rente dat voor 100% aftrekbaar is, wordt geschat op 10% van de leaseprijs van het voertuig
  5. Belastingtarief verworpen uitgaven = 40%

 

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels