Advertisement
Gepubliceerd op 17 January 2021 om 09h48
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De MG EHS PHEV langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

Op zich heeft de MG EHS alles om het te maken: pittige prestaties, een moderne uitrusting, een mooi elektrisch rijbereik en fiscaal voordeel voor professionals. Al is het maar de vraag of die doelgroep niet liever wat meer geld uitgeeft voor een auto met een meer gevestigde reputatie – al was het maar voor de herverkoopwaarde.

|
| © |

Langs buiten (rijverslag)

Na de elektrische ZS EV lanceerde MG op de valreep van 2020 nog zijn EHS, die met een lengte van 4,60 meter in een segment hoger uitkomt. Dankzij een wielbasis van 2,7 meter belooft deze Chinese SUV een heleboel interieurruimte. De koffer heeft een volume van 448 liter, met neergeklapte achterbank groeit de laadruimte tot 1.375 liter. Dingen als een gemotoriseerde achterklep, een groot panoramadak of digitale instrumenten bewijzen dat de EHS niet ongevoelig is voor wat de klant anno 2021 bezighoudt.

De aandrijflijn van de Electric Hybrid SUV (EHS) combineert een 1,5 liter-turbobenzine van 162 pk met een elektromotor van 90 kW, goed voor een systeemvermogen van 258 pk een een gecombineerd maximumkoppel van 370 Nm. De benzinemotor is gekoppeld aan een zestrapsautomaat, de elektromotor aan eentje met vier verhoudingen. Het aandrijfkoppel gaat altijd naar de voorwielen. De lithium-ionbatterij van 16,6 kWh belooft een elektrisch rijbereik van 52 kilometer, waarna je ongeveer 4,5 uur nodig hebt om het accupakket volledig op te laden (maximaal 3,7 kW). De gemiddelde CO2-uitstoot bedraagt 43 g/km (WLTP), zodat deze plug-inhybride 100 procent aftrekbaar is voor zelfstandigen en ondernemingen.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.

Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen.

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels