Touring wil constructief meewerken met deze evolutie en ervoor zorgen dat de leden met raad en daad worden bijgestaan in de transitie van hun mobiliteit. Zo zal de elektrificatie van de voertuigenmarkt iets zijn waarmee velen worden geconfronteerd. De overschakeling van een voertuig met klassieke verbrandingsmotor naar een elektrisch voertuig moet laagdrempelig en aantrekkelijk zijn.

Om de belangen van onze leden continu te verdedigen, herziet Touring ook zijn visie en organisatie. Deze moeten mee evolueren met de nieuwe realiteit en ze faciliteren.

Een efficiënt team dat de leden en de consument vertegenwoordigt bij de overheden en in de publieke opinie is in dat opzicht noodzakelijk en daarom  versterkt Touring zijn ploeg door een nieuwe aanwerving.

Op 1 september zal Joost Kaesemans Touring vervoegen als nieuwe directeur Public Relations en Public Policy. Joost werkt al zijn hele carrière in de mobiliteitsbranche: hij bouwde zijn expertise en netwerk op bij de VRT Verkeersredactie en nadien als woordvoerder van automobiel- en tweewielerfederatie FEBIAC.

Joost Kaesemans ziet zijn nieuwe uitdaging als volgt:

“De stap naar Touring is in de eerste plaats een stap dichter bij de mobiliteitsgebruiker zelf. Dat vind ik uitermate interessant. Het is immers die mobiele burger die, door zijn veranderende gewoontes en wensen, onze mobiliteit vormgeeft. Het is daarom een eer om, met het sterke team van Touring, deze mobiliteitsgebruiker te mogen vertegenwoordigen in de media en bij de stakeholders. Ik vind bij Touring een organisatie die met grote openheid en interesse de ontwikkelingen in mobiliteit volgt en de duidelijke ambitie heeft om alle mobiliteitsgebruikers aangepaste en innovatieve diensten en producten te blijven aanbieden die hun mobiliteit efficiënt, duurzaam en prettig maakt.”

Met de aanwerving van Joost willen we onze expertise en onze externe communicatie versterken en uitbreiden en onze positie als marktleider in de mobiliteit van de toekomst bevestigen, aldus nog Touring.